Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 10 de gener del 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: andana direcció Sabadell de l’estació Gràcia dels FGC, plaça de Gal·la Placídia.
  • Hora de trobada: 7:40. Quan hi siguem tots, agafarem el primer tren S2 en direcció a Sabadell. Preveiem arribar cap a les 8:40. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: targeta ATM de 2 ZONES o bitllet equivalent fins a Sabadell (el mateix bitllet a la tornada) Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 9,3 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +180/-180 m
  • IBP: 32 (fàcil)

Descripció i ruta

Avui anirem a fer una ruta circular des de Sabadell. Sortirem de l’estació Sabadell – Parc del Nord, inici i final de la línia S2 dels FGC. Un cop sortim de l’estació, seguirem un petit tram per un camí asfaltat fins a la Masia de Can Deu. Aquí ens desviarem  i agafarem la pista forestal que surt a mà esquerra. De seguida trobem a la nostra dreta l’Ermita de Sant Vicenç de Verders. Seguirem la pista en suau pujada fins a arribar a Sant Julià d’Altura, lloc on farem la parada de la Mandarina a la zona de pícnic que hi ha al seu costat.

Un cop feta la parada habitual, continuarem el nostre itinerari per pista forestal en suau baixada. Passarem per les fonts dels Capellans i del Suro. Ens arribarem fins al Pantà de Ribatallada, una bassa amb vegetació que trobarem a la nostra esquerra.

Tot seguit agafarem el corriol del Torrent de Gotelles. Aquest corriol passa tota l’estona pel costat del torrent, que haurem de creuar diverses vegades. Aquest és l’indret més bonic del recorregut. Es tracta d’una zona ombrívola i amb molta vegetació. Aquest tram té una petita dificultat, ja que el corriol és estret i s’ha de vigilar una mica per no posar els peus a l’aigua.

Seguint aquest corriol, passarem per la Font de la Moreria i per la de Gotelles. En aquest punt farem una curta pujada per sortir del torrent i accedir a una pista forestal. Arribats a aquest punt, iniciem el nostre retorn a Sabadell. Haurem de  creuar dues vegades la carretera de Matadepera, passarem pel costat d’un dipòsit d’aigua i tornarem a passar per Sant Julià d’Altura.

Seguirem una pista forestal que transcorre paral·lela a la que hem fet de pujada, i que ens portarà de tornada a l’estació del Parc del Nord, on podrem agafar el tren de tornada.

És una sortida molt fàcil, però té el puntet d’emoció la part del torrent.

• Horari de trens de tornada: cada 10′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové ( 696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!