Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

Més informació del grup

• Data de sortida: dimecres 14 de juny del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: Davant les taquilles de RENFE de Passeig de Gràcia.
  • Hora de trobada: 7:50. Agafarem el tren R2 de les 8:06, en direcció a Sant Celoni. Passa per Sants a les 8:01, pel Clot a les 8:10 i per Sant Andreu a les 8:15. Arriba prevista a Mollet – Sant Fost a les 8:28. A la sortida, trobarem la parada de l’autobús 556 que ens portarà fins a Santa Maria de Martorelles. Passa a les 8:39. Arribarem al nostre destí cap a les 9:09. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent de RENFE o bitllet equivalent. A l’autobús, targeta ATM d’1 ZONA o bitllet comprat al bus per 2,40€ (pagament en efectiu) Procureu disposar del bitllet amb antelació o portar l’import exacte. També hi ha la possibilitat de comprar a l’estanc una targeta S1, aquesta costal 9€ i la poden fer servir deu persones, o altres solucions equivalents.
  • Material necessari (si n’hi ha): Penseu a protegir-vos adequadament del sol. Aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11,1 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +450/-550 m
  • IBP: 53 (assequible)

Descripció i ruta

Iniciarem el nostre recorregut des de la plaça principal de Santa Maria de Martorelles. Un cop creuat el petit poble agafarem una petita pista forestal SL-C 120, que ens portarà a la primera font del nostre recorregut: la Font Sunyera, actualment seca.

Seguirem amb suau pujada fins a la Font de Sant Domènec. Després d’un curt corriol amb pujada, arribarem a la Font de la Teula. Si tenim sort, potser amb una mica d’aigua. La parada de la Mandarina la farem en una d’aquestes fonts, segurament, la de la Teula.

A partir d’aquí el corriol segueix pujant i en pocs minuts, superats uns quants graons, ja arribem a la pista forestal que ens conduirà al desviament per pujar al Poblat i Ibèric i al Castell de Castellruf. Tot aquest camí és ombrívol i molt agradable.

La pujada al poblat i al castell és per un corriol curt, però hi ha un petit pas on el desnivell a superar pot presentar per algú una mica de dificultat. Res complicat. Al cim podrem veure les restes del poblat i del castell, de les quals encara queden moltes zones per seguir excavant. També podrem gaudir d’una bona vista. Si algú no vol pujar, es pot esperar a la pista, al lloc on s’inicia el corriol.

A continuació ens desviarem una mica del nostre itinerari per visitar el Dolmen de Castellruf. Aquest està molt ben conservat, amb les quatre lloses verticals i la de la coberta. Retrocedim un petit tram per agafar una ampla pista que ens portarà fins a la Font de la Mercè, que raja amb ganes i l’aigua és ben fresca.

Al principi de la baixada hi ha dos trams amb un pendent una mica més pronunciat. Seguirem la pista fins a un desviament que ens acostarà al Coll de Can Corbera. Nosaltres, a mig camí, agafarem un bonic corriol que ens conduirà fins al Coll Mercader. Un cop aquí agafarem el GR-97.3, fins al Turó de les Licorelles. És una pista ampla i sense dificultats, amb algunes curtes i suaus pujades i baixades.

Des d’aquí ens desviarem cap a la Torre del Telègraf, a la que hi arribarem a través d’un petit corriol. Ja només ens queda el tram final. Baixarem per una pista que ens durà a la urbanització de Can Bosquerans de Dalt i, un cop travessada la carretera i el riu, ens dirigirem a l’estació de Montmeló.

En el cas que el dia sigui molt calorós, escurçarem una mica el recorregut, tornant a Santa Maria de Martorelles des del Coll de Can Mercader., des d’on agafaríem l’autobús cap a l’estació de Mollet-Sant Fost, per agafar el tren de tornada a Barcelona.

• Horari de trens de tornada: aproximadament, cada 15′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut
Veure la ruta a Wikiloc

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!