Sortida inclusiva
Què vol dir?
FITXA DE LA SORTIDA
- Data de sortida: divendres 30 de gener del 2026
- Punt de trobada: farem el viatge en cotxes particulars. Seguiu pel Grup de Telegram, un cop us hàgiu inscrit, els detalls dels punts de trobada.
- Hora de trobada: planifiquem per ser a les 8:30 al punt d’inici de la caminada. Igualment, seguim pel Telegram els detalls finals.
- Despeses de transport: com en ocasions anteriors, repartim les despeses del viatge. Veieu uns càlculs aproximats més avall.
- Dinar: com és habitual en aquestes sortides, en acabar, farem un menú en un dels establiments d’Aiguafreda. Més detalls al Telegram.
- Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Roba d’abrigar (preveieu els canvis de temps). Calçat en bon estat. Opcional: buf o mocador per tapar els ulls, si voleu provar en la posició central de la barra direccional.
Detalls tècnics:
- Quilòmetres aproximats del recorregut: 8,9 km
- Desnivell acumulat del recorregut: +580/-580 m
- IBP: 56 (a l’abast)
- Trams de pujada superior al 15%: 1445 m
- Trams de baixada superior al 15%: 1514 m
- TRAMS DE DIFICULTAT: S’alternen trams de pista amb corriols relativament amples, però amb arrels i pedres. Pendent constant, tant de pujada com de baixada. El tram final més complicat, la pujada final al cim del Tagamanent, el farem opcionalment, segons com anem de temps i ganes.
DESCRIPCIÓ I RUTA
Aquesta activitat de l’Àrea d’Inclusió del CEG està orientada a la pràctica en tècniques de guiatge amb Barra Direccional i altres recursos relacionats. L’objectiu és que els voluntaris puguin donar un millor suport a les sortides inclusives que es programin al llarg del curs.
No és una sortida de muntanya més. Demanem, com a mínim, haver fet la Formació Bàsica que organitzem des de l’AI, o la Formació en Barra Direccional, de la FEEC. Si veniu com observadors, i us interessa el tema, us demanem que us comprometeu a fer-la en un futur proper.
En qualsevol cas, esperem que participeu activament en les activitats inclusives del CEG.
Si hi esteu interessats, però no heu fet cap mena de formació en aquest àmbit, ni heu participat en cap sortida anterior d’aquest grup, envieu-nos un correu a ‘tac.aicargecnull@oisulcni’, sol·licitant la participació. Expliqueu-nos els vostres motius.
Com a preparació de la sortida, podeu revisar el “Manual de conducció amb barra direccional” publicar per la FEEC.
En aquesta ocasió, farem una caminada per la zona del Tagamanent, al Vallès Oriental. Seguirem el camí clàssic des d’Aiguafreda, senyalitzat de forma molt clara com a GR-5. És una caminada que segur que la majoria coneix bé.
Iniciarem l’activitat en un punt de la pista d’accés a la zona (vegeu l’itinerari proporcionat). Aquí és on deixarem els cotxes. Seguirem el camí senyalitzat, fins a arribar al Collet de Sant Martí, just a sota del Tagamanent. Aquí decidirem si fem la pujada final.
La baixada la farem pel mateix camí. Generalment, la baixada és més complicada i cal advertir amb precisió els trams d’arrels i pedres soltes dels corriols. Aquesta fase serà realment el nucli de pràctica. Aniria bé disposar de prou voluntaris per poder-la fer amb les 3 barres direccionals de què disposem.
En arribar a Aiguafreda anirem a fer un menú en un dels establiments de la població.
En algun moment de la sortida, farem una xerrada breu, per comentar i repassar detalls tècnics i informar de les notícies a l’Àrea d’Inclusió.
La inscripció a aquesta sortida comporta l’adhesió a l’Àrea d’Inclusió i acceptar la cessió de les dades personals per a rebre futures informacions d’aquestes activitats. També el permís per publicar imatges de l’activitat en els mitjans propis del CEG, exclusivament.
Esperem que gaudiu de la sortida!
IMPORTANT: per a aquesta activitat farem servir el nou sistema d’inscripcions ràpides. Recordeu que, si no ho heu fet encara aquest any, heu d’omplir abans el formulari d’ALTA a les activitats de l’Àrea d’Inclusió. Això només cal fer-ho una vegada cada any.
Si teniu dubtes sobre si la sortida és adequada per a vosaltres o ens voleu fer una consulta, ens podeu fer arribar un correu, abans d’apuntar-vos a l’activitat, a ‘tac.aicargecnull@oisulcni’, i ens posarem en contacte tan aviat com ens sigui possible.
- Horaris de tornada: preveiem ser a BCN cap a les 18 h.
- Coordinació de les inscripcions a l’activitat: Àrea d’Inclusió (tac.aicargecnull@oisulcni).
- Preu de la sortida: variable en funció del nombre d’inscrits i de vehicles utilitzats. Repartirem les despeses totals dels vehicles particulars. Trajecte d’anada i tornada de 85 km (segons Google Maps) que a 0,27 €/km, representaria uns 23 € per vehicle. Suposant 4 persones per cotxe, un preu aproximat de 5,75 €/persona (això és una estimació inicial. El preu final es determinarà el dia de la sortida).
INSCRIPCIONS
- A la inscripció se’t pot demanar si et cal algun tipus d’assistència, si participes com a voluntari o el teu interès en l’activitat.
- Cal disposar d’una assegurança de muntanya com la de la FEEC o equivalent, per participar en aquesta activitat. Si no en tens, posa’t en contacte amb la secretaria del club, per a la seva tramitació. La tramitació pot tardar uns deu dies.
- Si no ets soci del CEG, fes-nos saber el teu interès per participar, abans de fer la inscripció. Envia’ns un correu a: tac.aicargecnull@oisulcni, explicant els teus motius, i ens posarem en contacte amb tu.
- Abans de fer la inscripció, assegura’t que disposes del material de muntanya necessari i que la teva forma física et permet dur a terme aquesta activitat.
- Si la sortida té un nombre de places limitades, en cas que s’exhaureixin, farem una llista d’espera per si hi ha cap baixa. En aquest cas, s’indicarà en accedir al formulari d’inscripció. Si això passa, envia’ns un correu a tac.aicargecnull@oisulcni, i ens posarem en contacte amb tu, si es produeix alguna baixa.
ATENCIÓ: la inscripció a aquesta activitat es tancarà el dimarts 27, a les 12 h del migdia. No espereu al darrer moment per apuntar-vos!
IMPORTANT: La inscripció a aquesta activitat entenem que expressa un interès en les activitats de l’Àrea d’Inclusió i l’acceptació de la cessió de les dades personals, per rebre informació de les futures activitats de l’Àrea d’Inclusió del CEG. També el permís explícit per publicar imatges de l’activitat en els mitjans propis del CEG.
Inscriu-te en aquesta activitat:
Si et surt un missatge indicant que no s'ha trobat el teu número de llicència, potser encara no t'has donat d'ALTA a les nostres activitats. Accedeix al formulari d'ALTA en aquest enllaç:
Alta a les activitats de l’Àrea d’Inclusió (s’obre en una finestra nova)






