Consulta la informació del grup de Senders
FITXA DE LA SORTIDA
- Inici: 19 d’octubre del 2025
- Durada de l’activitat: un dia
- Durada efectiva de la caminada: 5 hores
- Lloc de trobada: al punt de sortida habitual de l’Avinguda Vallcarca amb carrer Velázquez (a tocar de la Biblioteca Jaume Fuster de la pl. Lesseps).
- Hora de trobada: 7:00. L’autocar sortirà a les 7:15 h. Sigueu puntuals!
- Hora prevista de tornada: cap a les sis de la tarda
- Material necessari: Cal portar aigua abundant, fruita i esmorzar. A Montserrat podem omplir aigua a la font, o comprar alguna beguda a la botiga. Als bars acostuma a haver-hi molta cua. El calçat en bon estat, pels camins pedregosos. També recomanem bastons de senderisme. Material de muntanya habitual preveien possibles canvis de temps. Dinar de carmanyola a Sant Benet (llarga).
- Assegurança: per poder dur a terme l’activitat, cal disposar d’una assegurança de muntanya vigent, com la de la FEEC o equivalent.
- Allotjament: No hi ha pernocta.
- Inscripcions: A partir del dia de publicació, fins al divendres de la setmana anterior a la sortida (11/10/25)
- Nombre de places: 50 persones. No socis demanar autorització per inscriure’s a tac.aicargecnull@srednesedpurg
- Coordinadors: Grup de Senders tac.aicargecnull@srednesedpurg
DESCRIPCIÓ I RUTA
Amb motiu de la commemoració del Mil·lenari de Montserrat la FEEC va promoure un PR que dones la volta sencera a la serralada de Montserrat. Des de la Junta de Senders, com que el CEG té molta relació amb aquesta muntanya ens vàrem proposar fer aquest PR d’una forma assequible en dues etapes. De Collbató a Santa Cecília i la segona de tornada a Collbató per completar la ruta. L’itinerari és molt atractiu amb molt bones vistes de les Agulles i de les valls.
El PRC-1025 està molt poc senyalitzat, però sempre transcorre per camins senyalitzats com GR o PR (PRC-19). En alguna cruïlla caldrà estar atents i en cas de dubte esperar l’equip escombra.
Farem sortida CURTA i LLARGA, perquè tot i ser una excursió de 12,1 km, la ruta és entretinguda i hi ha desnivells importants. La curta acabarà al Monestir de Montserrat i cadascú es pagarà el bitllet del cremallera fins a Monistrol.
També cal tenir en compte que tot i ser camins ben traçats i senyalitzats hi ha trams d’esglaons de fins a 40 cm, sobretot a la llarga, petits trams no aptes per gent amb vertigen sense supervisió d’un company i algun petit tram per travessar torrents en el descens cap a Santa Cecília. No és difícil, però cal ser prudent i valorar les nostres capacitats.
En cas de dubte abans d’inscriure’s consultar a l’e-mail de senders o per telèfon al 677581318 (Miquel).
Dades Tècniques Llarga:
- Distància: 12,1 km
- Desnivell: +886 m / -572 m
- IBP: 75 (moderada +)
- Trams de pujada superior al 15%: 2,4 km
- de baixada superior al 15%: 0,6 km
- Trams de dificultat especial: 2 trams llargs de graons, alguns de 40 cm d’alçada. Algun tram curt amb un camí d’un metre o més d’ample amb timba considerable. A causa de les últimes pluges torrencials, camí de Santa Cecília es creuen 4 torrents on el camí està malmès.
Dades Tècniques Curta:
- Distància: 7 km
- Desnivell: +595 m / -228 m
- IBP: 51 (moderada -)
- Trams de pujada superior al 15%: 1,7 km
- Trams de baixada superior al 15%: 0 km
- Trams de dificultat especial: 2 trams llargs de graons, alguns de 40 cm d’alçada. Algun tram curt amb un camí d’un metre o més d’ample amb timba considerable.
Sortirem de la part alta de Collbató on ens pugui deixar l’autocar. Passarem pel costat de l’església de Sant Corneli i en pocs metres agafem el camí a les coves del Salnitre on enllacem amb el PRC-1025. A mà dreta mentre pugem uns esglaons veurem l’ermita de la Mare de Déu de la Salut. Més endavant agafem la carretera a les coves i un cop al pàrquing fem unes esses amb esglaons per guanyar alçada fins a arribar a prop de l’entrada a les coves.
Continuem pel camí de les Feixades, planer i amb lleugera baixada. Es passa pel pas de la Barra on girem 90° a la dreta. Deixem les feixes i continuem pel camí de la Cova. Arribem a una cruïlla on hem de fer un gir de 180°, deixem el camí de la Santa Cova i anem direcció a Sant Miquel. Continuem pujant fins a trobar el camí vell de Collbató a Montserrat, que a partir d’aquest punt s’anomena camí de Sant Miquel. Des d’aquest punt baixem per pista fins al Monestir.
Queden 5,2 km fins a Santa Cecília, les escales dels pobres, amb esglaons desiguals amb uns quants força alts. I un tram de descens a Santa Cecília. És el moment de decidir si estem preparats per assumir-ho i en cas de dubte baixar amb el cremallera acompanyats amb algun dels col·laboradors de senders.
Pugem per les Escales dels Pobres, fins al Pas dels Francesos, i una mica més endavant quan veiem les runes de l’ermita de Santa Anna, girem per una llosa de pedra cap al camí que va a Sant Benet. Dinarem a l’esplanada de l’ermita / refugi de Sant Benet. Cal remarcar que s’està acabant de rehabilitar tot l’edifici que estava molt malmès.
Es continua pel PRC-19 fins a l’ermita de la Trinitat, iniciem la baixada al Pla de la Trinitat, girem 90° a l’esquerra pel camí de l’Arrel a la Plana Vella. A partir d’aquí el camí de l’Arrel és molt ombrívol i va pujant i baixant creuant carenes i barrancs en lleugera baixada. En aquest camí trobarem els passos més entretinguts per travessar els barrancs que en una setmana han absorbit pluges torrencials de més de 100 litres per metre quadrat.
Compensen les magnífiques vistes de la paret de Sant Jeroni, el Cavall Bernat i de la vall del Llobregat.
Esperem que gaudiu de la sortida!
Els tracks que us proporcionem contenen els recorreguts proposats complets. Us animem a fer-los servir a la sortida, sigui amb GPS o amb el mòbil.
Caminada curta
Caminada completa
Inscripció i pagament
Com em puc inscriure?
Recordeu que la inscripció es fa en un únic pas que inclou omplir les dades del formulari i fer el pagament AMB TARGETA DE CRÈDIT.
SOCIS DE PLE DRET: Us podeu inscriure des del mateix moment de publicació de la sortida.
SOCIS VIRTUALS i NO SOCIS: Cal que, en primer lloc, ens envieu un correu a ‘tac.aicargecnull@srednesedpurg’, sol·licitant plaça. Us respondrem l’abans possible, indicant-vos la disponibilitat. No us inscriviu ni feu cap pagament si no rebeu un correu amb la confirmació de la plaça.
La inscripció es tancarà automàticament quan s’omplin les places de l’autocar o el divendres de la setmana anterior a la sortida. A partir d’aquesta data, ens pots fer arribar qualsevol petició per correu electrònic a: tac.aicargecnull@srednesedpurg
SOBRE EL PREU DE LES SORTIDES: A causa dels increments continuats del preu dels autocars, el preu de les sortides es calcula cada vegada en funció del cost facturat de l’autocar. Cal esperar variacions d’una sortida a l’altra, en funció de la distància recorreguda per carretera, del tipus d’autocar llogat i del millor preu que hàgim pogut negociar.
Preus si ja teniu assegurança de muntanya:
- Socis ple dret: 22 €
- Socis virtuals: 28 €
- No socis: 32 €
Preus si heu de fer l’assegurança temporal de muntanya, obligatòria:
- Socis ple dret, més assegurança: 28 €
- Socis virtuals, més assegurança: 34 €
- No socis, més assegurança: 40 €
IMPORTANT: només es poden tramitar 3 assegurances temporals per persona al llarg de l’any. Això limita a 3 el nombre d’activitats a les quals es podran inscriure les persones que no tinguin contractada una assegurança de muntanya anual.
Pagament:
El pagament està integrat al procés d’inscripció. Després d’omplir les dades personals del formulari, un enllaç us durà a la plataforma de pagament. Aquí caldrà que introduïu les dades de la vostra targeta de crèdit per completar el procés. Seguiu aquest procés fins al final.
En aquest enllaç podeu descarregar un document amb les instruccions detallades del procés de pagament amb targeta de crèdit
Condicions generals:
Descarregueu i llegiu les condicions generals de la sortida per conèixer els detalls relatius al pagament, possibles anul·lacions, devolucions, tramitació de l’assegurança temporal, etc.












