Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 25 d’octubre del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: al carrer, a la sortida del metro de Valldaura. Si veniu de Lesseps, agafeu la sortida més propera al cap del tren.
  • Hora de trobada: 8:20. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: qualsevol targeta vàlida per viatjar pel metro de Barcelona (ATM CASUAL, etc.) Procureu disposar del bitllet amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 9.8 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +470/-450 m
  • IBP: 50 (a l’abast de tothom)

Descripció i ruta

Aquesta Matinal ja té uns desnivells més habituals, tanmateix, a hores d’ara no ha de presentar cap dificultat insuperable. Com veureu pel títol, farem un recorregut força clàssic per Collserola, entre dues estacions de metro de Barcelona.

Passarem per diversos indrets amb grans vistes sobre la ciutat i el seu entorn. En especial, volem destacar el Forat del Vent. Es tracta d’un petit coll de la serra de Collserola que comunica Barcelona amb Cerdanyola del Vallès. Amb una alçada de 349 metres, permet gaudir d’unes espectaculars vistes de les dues ciutats i fins i tot del Pirineu, si el temps ho permet. Per aquest indret passen nombrosos camins i rutes que permeten accedir als racons més bonics de Collserola.

Sortirem de l’estació de Valldaura i, després de travessar la ronda de Dalt, passar pel costat del Cementiri d’Horta i deixar enrere l’antiga carretera d’Horta a Cerdanyola, seguirem amb una pujada sostinguda que ens durà al Forat del Vent.

Després d’admirar les vistes, seguirem cap al Turó de Fotjà, seguirem trams del PR-C 171 i del GR-92, seguint la carena. Després iniciarem un descens en direcció nord, que ens durà a la zona més frondosa de la Font dels Caçadors.

Tot seguit, tornarem a pujar en direcció al Portell de Valldaura, també un punt emblemàtic de la Serra de Collserola. Passarem pel costat del Turó de Valldaura i el Turó del Trac, per iniciar el descens final.

Abans d’arribar al Parc del Laberint, passarem per les restes del Castell del Fortí, una construcció defensiva bastida al principi de les Guerres Carlines per protegir la zona. Seguirem avall, fins a arribar al Velòdrom d’Horta i a l’estació de metro de Mundet.

• Horari de trens de tornada: la freqüència habitual de la línia L3 del metro.
  • Coordinador(a) de la sortida: Xavier Serra (644 136 414)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Per descarregar el track, clica al logo de Wikiloc que hi ha a la part superior dreta del mapa.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!