Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans

(més informació sobre el grup clicant aquí)

• Data de sortida: dimecres 15 de febrer del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de RENFE de plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 7:20. Agafarem el tren R4 de les 7:33 amb direcció Manresa, Triomf 7:36. La Sagrera 7:42. Hora prevista d’arribada a les 8:46. Sigueu molt puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament recurrent de RENFE, targeta ATM de 5 ZONES o bitllet equivalent, tant a l’anada com a la tornada. Procureu disposar del bitllet amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): mascareta obligatòria a l’interior del tren. Et recomanem gel hidroalcohòlic. També aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina, i moltes ganes de passar-t’ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 12 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +450/-450 m
  • IBP: 50 (assequible)

Descripció i ruta

La Matinal que us proposem avui, ens porta a les contraforts del parc natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac, prop de Manresa. Tot i que el viatge és una mica més llarg de l’habitual, creiem que val la pena. Aquesta sortida correspon a una petició que se’ns va adreçar ja fa un temps, demanant fer una matinal per un parc natural.

El recorregut que farem ens durà a dues ermites de gran vellesa, tant en si mateixes, com pel paratge que les envolta: Sant Pere i Sant Jaume de Vallhonesta. Aquesta darrera està situada al peu del Camí Ral que duia de Barcelona a Manresa, una via de gran importància en el passat, que recorria zones agrícoles profusament poblades a finals del segle XVIII i XIX.

Són remarcables les vistes de conjunt de Montserrat, així com l’àmplia panoràmica del Pirineu. Veurem moltes zones terrassades, terra de vinyes, fins a l’arribada de la fil·loxera.

El camí comença a l’estació de RENFE de Sant Vicenç de Castellet. Sortirem ràpidament del poble per la Pujada de les Roques i seguirem una bona estona el GR-4, que ens guiarà bona part del camí de pujada.

Després de passar per Can Noguera i Cal Miquel, seguirem pujant fins a arribar al Coll de Sant Bernat, on probablement farem la Mandarina, mentre gaudim de les vistes. Aquesta és una zona que havia estat fons marí, fet que explica la presència de restes fòssils.

Per un bonic corriol, arribarem a Sant Pere de Vallhonesta, Cal Campaner i la Font del Pit-roig. Un conjunt molt ben conservat, que ens obre la porta de Vallhonesta, antiga població de la qual l’ermita n’era l’església parroquial.

Per una zona de cases, la majoria originàries del segle XVIII, seguirem pujant per una pista fins que, al tram final, agafar un corriol que ens durà a Sant Jaume de Vallhonesta i al Camí Ral de Barcelona a Manresa. Aquí descobrirem un conjunt format per un enorme hostal, un molí amb la seva bassa, i la Font de Sant Jaume.

Des d’aquest punt, seguirem un tram del Camí Ral, per anar baixant per l’altre vessant de la vall, primer cap a Sant Pere, i finalment, desfent tot el camí de l’anada, fins a arribar de nou a Sant Vicenç de Castellet, on prendrem el tren de tornada cap a Barcelona.

• Horari de trens de tornada: 13:10, 13:36, 14:10, 14:36, 15:10, 15:36…
  • Coordinador(a) de la sortida: Antoni Mas (619 762 196)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!