Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans

(més informació sobre el grup clicant aquí)

ATENCIÓ: Per un error de calendari, al massiu us hem enllaçat la sortida del 15 de febrer, la correcta és aquesta que veieu aquí.
  • Data de sortida: dimecres 8 de febrer del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de RENFE de Passeig de Gràcia.
  • Hora de trobada: 7:30. Agafarem el tren R2 de les 7:38 direcció Vilanova i la Geltrú. Passa per Sants a les 7:45 i arriba a Vilanova a 8:29. Sigueu molt puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament recurrent de RENFE o bitllet equivalent d’anada a Vilanova i la Geltrú i tornada des de Sitges. Procureu disposar del bitllet amb suficient antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): mascareta obligatòria a l’interior del tren. Et recomanem gel hidroalcohòlic. També aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina, i moltes ganes de passar-t’ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +135/-130 m
  • IBP: 34 (fàcil)

Descripció i ruta

El nostre itinerari comença fent un recorregut al costat del mar. Iniciarem la sortida des de l’estació de Vilanova, des d’allà, ens dirigirem cap el Far de Sant Cristòfol. Després de pujar unes escales, ens arribarem fins un búnquer. A partir d’aquí anirem alternant el camí que passa pel costat de la via del tren i les diferents puntes i cales.

Passarem per Punta Llarga, Punta de l’Ombra, Punta de Raldiris i Punta Grossa. En el aquesta últim hi ha un mirador. Gran part d’aquest camí es fa per la part superior de la costa, veient sempre als nostres peus el mar i els penya-segats. És un camí fàcil i amb molt bones vistes sobre la costa.

Un cop arribem a Punta Grossa deixarem la costa per dirigir-nos, a través d’una pista forestal, cap a l’interior. Aquest tram ja és més ombrívol i, a través de pistes forestals i de diversos corriols, ens arribarem fins el Fitor de Miralpeix, el punt més alt de la sortida.

Continuarem el nostre camí fins arribar a l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia. Des d’aquest punt tornem a tenir una bona panoràmica de la costa i de Sitges. Seguirem la nostre ruta fins arribar a les runes de l’antic Castell de Miralpeix. Ara ja iniciarem la  baixada per un corriol ben fressat fins a Can Girona. A través de pistes i carrers ens dirigirem cap a Sitges.

Entrarem a la zona urbana pel carrer de Joaquim Figueres Dobal i, creuada la via del tren, agafarem el Passeig de Vilanova, que ens portarà directament a l’estació per agafar el tren de tronada a Barcelona.

És una ruta entretinguda i bonica, alternant paisatges de mar i muntanya.

• Horari de trens de tornada: aproximadament, cada 15′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!