Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 22 de novembre del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: a baix a l’andana de l’estació de Gràcia dels FGC, plaça de Gal·la Placídia. (andana direcció Sarrià, Sabadell i Terrassa)
  • Hora de trobada: 7:50. Agafarem el primer tren en direcció a Sabadell o Terrassa. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: targeta ATM d’1 ZONA o bitllet equivalent. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 13 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +380/-335 m
  • IBP: 48 (assequible, tram d’1,5 km amb pujada del 10%)

Descripció i ruta

En aquesta sortida recorrerem diferents trams habituals d’altres sortides per Collserola, per anar des de Sant Cugat fins al nostre barri de Gràcia, a la plaça d’Alfons Comín. Des d’aquest punt, cadascú podrà escollir com arribar a casa seva a peu o en transport públic.

Començarem a l’estació dels FGC de Sant Cugat i travessant el nucli urbà en direcció al Parc de Collserola. En poca estona, ens trobarem al Pi d’en Xandri, de tots conegut. Seguirem en direcció a Can Borrell i fins a arribar a Sant Medir, on farem la Mandarina.

Des d’aquí agafarem un corriol relativament curt però de fort pendent, que ens durà a l’altura de la carretera de la Rabassada. Amb compte, travessarem la carretera i pujarem ja per pista fins a trobar el PR-C 35, que seguirem fins al Coll de la Vinassa.

Des d’aquí agafarem un corriol que passa per la Font de la Salamandra i acaba sortint a la carretera del Tibidabo, que travessarem per començar a baixar cap a Barcelona. Passarem per la Font de Can Borni i seguirem baixant a la vista de Gràcia i de Barcelona.

Arribats a l’extrem de la carretera de les Aigües, iniciarem un curiós i llarg tram d’escales que ens portarà fins a l’Escola Sadako i, una mica més avall, a la plaça d’Alfons Comín, a la ronda de Dalt, punt final de la nostra caminada.

• Horari de trens de tornada: arribarem a peu a Barcelona.
  • Coordinador(a) de la sortida: Xavier Serra (644 136 414)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Per descarregar el track, clica al logo de Wikiloc que hi ha a la part superior dreta del mapa.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!