Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Nom de la sortida: De Canet a Arenys de Mar per la Creu de Canet
  • Data de sortida: dimecres 28 de febrer del 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de l’estació de RENFE de Plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 7:40. Agafarem el tren R1 direcció Calella de les 7:51. Passa per Arc de Triomf a les 7:54 i per Clot-Aragó a les 7:58. Hora prevista d’arribada a Canet: 8:47. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent de RENFE o bitllet equivalent. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 12,1 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +350/-350 m
  • IBP: 46 (pujada sostinguda però suau)

Descripció i ruta

Arribats a l’estació de Canet de Mar creuarem l’N-II per un túnel i començarem a pujar cap a la Serralada Litoral pels carrers del poble. Al cap de 500 m. seguirem pujant per una pista amb pendent sostingut fins al Mirador dels 3 Pins. Pel camí trobarem cultius de la zona, pèsols, faves i maduixes en faixes al mig del bosc. En menys d’un km arribarem a la Creu de Canet, 290 m. d’alçada i a 3,2 km des de l’estació.

Ja haurem fet gairebé tot és desnivell de pujada i farem la Mandarina. Continuarem per pista en pujada suau, i canviarem les pinedes per alzinars, amb algunes sureres força grans, ja que progressarem per la cara Nord de la serra fins al Coll de Safiguera. Continuarem per la carena amb vistes al mar, fins a arribar a la Carena dels 3 Turons que separa la val de Canet de la d’Arenys.

Comencem a baixar pel Rial de Ca l’Amar, un corriol ample i dret de sauló amb algun tram amb reguerots i una vegetació exuberant que amorteix la llum solar. Després de 500m trobarem un edifici, l’Ermita de la Mitja Taronja. El corriol s’aplana i esdevé pista passant al costat un parell de grans masies, i arribem a la carretera d’Arenys a Sant Celoni.

Per la vorera fem 200m en direcció Arenys de Munt, per creuar per un semàfor a l’altra banda de la riera i, després de caminar 500m per un polígon industrial, entrarem al Parc de Can Jalpí, amb el Castell, el Roure de Guernica, el Monument a la Independència i una gran avinguda de plataners.

Creurem per un semàfor i un parell de passos subterranis els vials per sota de l’autopista i arribarem a l’N-II per la Rambla d’Arenys de Mar amb la riera soterrada. Seguint per la vorera 200m, travessarem per un pas habilitat l’N-II fins a l’estació.

• Horari de trens de tornada: passa un tren aproximadament cada 30 minuts. Als 21’ i 51’
  • Coordinador(a) de la sortida: Miquel Fabró (677581318). A Plaça Catalunya Antoni Mas (619762196)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!