Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 15 de novembre del 2023
  • Nombre de places: Sense límit de places
  • Punt de trobada: Parada autobús 3115 ronda de Sant Pere, 21-23
  • Hora de trobada: 7:20. Agafarem el BUS e19 de les 7:30 quan obri les portes. Passa per la parada 3116 Gran Via de les Corts Catalanes / Nàpols a les 7:33 i per la parada 3117 Gran Via de les Corts Catalanes / Marina a les 7:35. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: ATM de 2 ZONES o bitllet senzill equivalent, a l’anada i a la tornada. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 13,3 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +460/-460 m
  • IBP: 54 (assequible)

Descripció i ruta

Des de la parada de l’e19 a Alella (Plaça dels Germans Lleonart) iniciarem la nostra caminada circular pel Parc de la Serralada Litoral.

Creuarem una part de la població per una avinguda arbrada fins a la part alta, on veurem diversos edificis singulars d’època. Agafarem el Camí del Greny que, en pujada constant pel bosc, ens durà fins a la pista carenera, a la solana, per on passa el GR-92.

En aquesta part del recorregut, gaudirem de grans vistes del mar i les poblacions de la costa.

Abans d’arribar al Coll dels 9 Pins, agafarem un sender amb petites ziga-zagues que ens portarà al Turó d’en Galzeran, de nou amb grans vistes de tota la contrada.

Iniciarem la baixada per la Pista de l’Obaga, ara amb vistes al Vallès. Podrem veure el Castell de Sant Miquel a dalt d’un turó, el Montseny i Montserrat. Creurem la carretera BP-5002 per sota el Coll de la Cera i continuarem baixant per la solana, cap al bosc de Can Cabús, fins a arribar al Torrent de Coma Clara i a la Riera d’Alella.

Arribant al centre de la vila, passarem per l’Ajuntament i l’Església de Sant Feliu i, si s’escau, per un celler dels d’abans, on podem fer el vermut.

Excursió sense dificultats remarcables, moderada per la seva llargada, i amb els desnivells típics d’una Matinal.

• Horaris de tornada: el bus e19 passa a les 13:00; 13:15; 14:00; 14:30; 14:45; 15:00; 15:20; 15:45; 16:00
  • Coordinador/a de la sortida: al bus, Toni Mas (619762196) des d’Alella, Miquel Fabró (677 581 318)
  • Preu de la sortida: Cadascú es paga el seus bitllets
Per descarregar el track, clica al logo de Wikiloc que hi ha a la part superior dreta del mapa.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!