Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans

(més informació sobre el grup clicant aquí)

• Data: dimecres 9 de Novembre del 2022
  • Número de places: sense límit
  • Punt de trobada: Davant taquilles de l’estació de RENFE de Passeig de Gràcia.
  • Hora de trobada: 7:30. Agafar el tren R2 que passa a les 7:39 direcció Vilanova i La Geltrú. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent RENFE Rodalies Barcelona, o bitllet equivalent. A més, targeta CASUAL de 1 ZONA per al bus que ens pujarà a Begues, o bitllet equivalent.
  • Material necessari: mascareta obligatòria a l’interior del tren. Et recomanem gel hidroalcohòlic. També aigua, alguna cosa per menjar, i moltes ganes de passar-t’ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 10 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +360/-360 m
  • IBP: 47

Descripció i ruta

El proper dimecres dia 9 de novembre farem una sortida quasi circular a Begues. No ho és del tot ja que les parades d’autobús de pujada i baixada estan en llocs diferents.

Baixarem a l’estació de Gavà. Des d’allà agafarem l’autobús 902 i baixarem a la parada València – Joan Petit de Begues.

És un recorregut entretingut, no per la dificultat, que no en té cap, sinó pels llocs que passarem.

Al llarg de l’itinerari anirem trobant informació sobre espècies vegetals i fenòmens geològics.

Iniciarem el nostre itinerari  passant pel costat de l’ermita de Santa Eulàlia de Begues. Agafarem el PR-C 160. Aquest ens porta primer a Can Sadurní. Passada la masia i bodega del mateix nom, ens arribarem a Forn de Calç i la Mina de Sal. Una està al costat de l’altra.

Seguirem una altra vegada per la pista PR-C 160 fins arribar a l’Avenc de San Sadurní. Qui vulgui podrà baixar i mirar aquest avenc de 84 m. de fondària. És un punt delicat, però força curiós. Un cop vist seguirem cap el Pla de Sot d’Ossos. En aquesta zona hi ha diverses dolines. Si anem bé de temps en podríem veure una.

Ens arribarem fins una cruïlla de camins, allí deixarem el PR-C 160 per agafar una pista. En un costat veurem la Creu d’Ardenya. Aquesta pista no la deixarem fins a tornar a empalmar amb el PR-C 160. El tornem a agafar i ja no el deixarem fins a Begues, lloc on agafarem l’autobús 902 de les 13:08 i que ens deixarà sobre les 13:30 al costat de l’estació de tren de Gavà. Allí agafarem el primer tren que ens retorni a Barcelona.

Espero que us animeu. La ruta és bonica i senzilla.

• Horari de trens de tornada: hi ha trens aproximadament cada 20′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696773002)
  • Preu de la sortida: Cadascú es paga el seu bitllet de tren.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!