Skip to main content

Sortida d’Alta Muntanya octubre: Monte Perdido (3.355 metres) i Marboré (3.248 metres)

12, 13 i 14 d’octubre

Monte Perdido és el macís calcari més alt d’Europa. Es troba situat a la vessant sud del Pirineu central, al nord de la província de Huesca, en el parc nacional d’Ordesa i Monte Perdido. El seu pic més elevat, té el mateix nom que el massís, i assoleix una alçada de 3.355 metres. En aquest massís, hi ha 22 cims de més de 3.000 metres.

A la cara nord es troba es troba un dels pocs glaciars que segueixen existint al Pirineu. Es tracta d’una llengua amb molta pendent, d’uns 750 metres.

Programa i ruta prevista

Divendres 12 d’octubre

Sortirem al matí de Palau Reial i agafarem l’A2 direcció Oest. A l’alçada de Lleida, ens desviarem cap a l’A22 fins a la sortida de Barbastro. En aquest punt deixem les autovies per agafar carreteres convencionals, primer la N-123, i posteriorment un bon tram de l’A-138 on creuarem Grado, L’Aínsa i Escalona. En aquesta població, ens desviarem a l’esquerra cap a Nerín. Aquesta població està situada a 300 km aprox de Barcelona.

Dinarem a Nerín, i posteriorment, per estirar les cames, farem una passejada, sortint de Nerín, fins al Cañón de Añisclo, tot visitant-lo. Sortida d’unes 3 hores / 8 km aprox.

Dissabte 13 d’octubre: (16 km. 1.200 metres desnivell. 8h) Sortirem des de Nerin ben d’hora amb un autocar que ens deixarà al Cuello Arenas, a 2.200 metres. Passarem pel Cuello Gordo, on tindrem una vista privilegiada de l’espectacular Cola de Caballo. Seguirem caminant, passant pel costat del Refugio de Góriz, a 2.160, i seguirem enfilant-nos durant una bona estona per un tram assequible fins arribar a l’Ibon Helado (3.000m) Allà comença la famosa, difícil i perillosa Escupidera. Sense neu és més assequible, però un cartell ens anuncia: “Senda muy peligrosa”. Haurem de vigilar i estar atents. Quan haguem arribat a dalt de tot d’aquesta impressionant tartera, ens quedaran 3 o 4 minuts fins al cim del Monte Perdido (3.355 m). Un cop a dalt de tot, depenent de la meteo, podrem estar-hi més o menys estona. Baixarem altre cop per la tartera, fins arribar a l’Ibon, i anirem desfent camí fins arribar a primera hora de la tarda al Refugio de Góriz, que és a on dormirem.

Diumenge 14 d’octubre: (16 km. 1100 metres desnivell. 7h) Sortirem ben d’hora del Refugio de Góriz. Refarem un primer tram realitzat el dia anterior, fins arribar a una zona de grans blocs de pedra que haurem de creuar. Girarem a l’esquerra, deixant el Monte Perdido a la dreta. El color vermellós de la muralla rocosa que rodeja el Cilindre ens acompanya fins arribar a un coll. El pas entre el Marboré i el Cilindre es salva amb una moderada pujada fins a arribar a una depressió que haurem de baixar per després tornar a pujar. Ens espera un últim tram força dret (30º) fins arribar l’ampla cresta del Marboré i als seus 3.248 metres. Un cop al cim, i després de les fotos de rigor, desfarem camí, passarem per Góriz, i encara ens quedaran 90 minuts fins arribar a l’autobús que ens tornarà a on tenim els cotxes.

Allotjament:

Nit 12 d’octubre: Albergue Añisclo => https://www.albergueordesa.com/ Es pot cuinar a la terrassa

Nit 13 d’octubre: Refugio de Góriz => http://www.goriz.es/index.php/es

Material:

• Roba i calçats adequats per a una sortida d’alta muntanya.

• Protecció solar.

• Sac de dormir.

Requisits:

• Disposar d’assegurança vigent per a poder realitzar l’activitat (qui no disposi d’assegurança, haurà de gestionar la temporal dijous abans de la sortida a la reunió que farem al Club). Ningú podrà assistir a la sortida sense l’assegurança.

• Cal tenir molt bona forma física, ja que durant dos dies consecutius farem desnivells de 1300 i 1.100 metres respectivament, i la durada de l’activitat serà d’unes 8 hores

• Sortirem puntualment de Palau Reial com a mesura de respecte per a totes les que haguem arribat a l’hora acordada. Tothom pot ser puntual.

Costos de la Sortida: En aquesta notícia, indiquem preus per a persones federades per la FEDME o habilitades. Els no federats, consulteu les pàgines web dels establiments.

Albergue Añisclo: Allotjament i esmorzar => 25 €

Mitja pensió (sopar, allotjament i esmorzar) => 36 €

Refugio de Góriz: Allotjament => 12 €

Allotjament i esmorzar => 17.8 €

Allotjament, sopar i esmorzar => 32.3 €

Autobús: Nerín – Cuello Arenas – Nerín => 30 €

Més informació:

Anirem en cotxes particulars. Comptarem el quilometratge realitzat per tots els vehicles que haguem necessitat per desplaçar-nos, el multiplicarem per 0.18 €/km, i el dividirem a parts iguals entre tots els assistents.

La reunió la farem el dimecres 10 d’octubre a les 19:30h al club. Es prega màxima puntualitat. És molt important que les persones que hagin de fer les assegurances temporals, han d’estar a les 19:15 per a poder fer la tramitació. A la reunió, parlarem dels horaris, organització dels cotxes, rutes, meteo, etc… i de tots els dubtes i consultes que tingueu.

Per a qualsevol dubte, contacteu amb mi a través de: moc.liamgnull@77sopmacikcir

El formulari d’inscripció s’obrirà el dimarts 25 de setembre de 2018, a les 23h, aproximadament.