Skip to main content

PLACES COBERTES.

La calor ja ha arribat i això vol dir aigua, i per nosaltres és sinònim de diversió! Així, el proper cap de setmana, 19 i 20 de maig, al GIE encetem la temporada de barrancs 2018, i la gran quantitat d’aigua que porten els rius aquesta primavera ens ha obligat a canviar la zona de l’activitat. Inicialment estava previst anar al Pallars, però finalment farem dos barrancs a prop de casa, un al Berguedà i l’altre al Ripollès. El dissabte 19 ens desplaçarem a Ribes de Freser, al peus del Taga, on realitzarem el Torrent de la Corba, un barranc que si bé és aquàtic, no acostuma a portar gaire aigua i és més aviat tècnic. Allà podrem practicar passamans i  realitzarem reunions que ens ajudaran a posar la tècnica a punt per aquesta temporada. L’aproximació és gairebé immediata, i el temps de descens és d’entre 2-3h, segons el grup, mentre que el retorn és d’uns 50min. El ràpel més llarg que trobarem és de 28m. Al dia següent farem el barranc del Pas de l’Escalell, que es troba Vilada, al costat de Berga. Aquest barranc ja té un caràcter més aquàtic, i tot i que no es pot saltar, gaudirem de l’aigua durant tot el recorregut. En aquest cas és un barranc que té una aproximació immediata, de 2h 30min de recorregut, mentre que el retorn ens portarà uns 45 min.

Per dormir tenim diferents opcions: hi ha el refugi lliure Sant Jordi, un refugi petit que es troba al costat del Torrent de la Corba. Per qui busqui una opció més confortable, també hi la opció de cases rurals o càmpings de la zona. La resta de temes logístics els acabarem de parlar al grup de whatsapp.

Salut i barrancs!!

Dissabte 19/05/2018

Barranc: Torrent de la Corba o Torrent Roig

• Durada: 2 o 3 hores
  • Longitud/ Desnivell: 1200m/ 270metres
  • Nivell (graduació): V3-a2-AII
  • Coneixements mínims requerits: curs barrancs nivell II
  • Material necessari: Neoprè i equip complert, cordes (1x60m o 2x30m) + de 1x30de socors.
  • Coordenades inici/ Coordenades final:
  • Track wikiloc
  • Topografia:

• Accés: Des de Barcelona per laC-17, arribem a Ribes de Freser. Un cop passat el pont del Cremallera que ens porta a Núria (al començament del poble) girarem a la dreta, pel Carrer de Bruguera, direcció al poble de Bruguera, per la carretera GIV-5263. Un cop a Bruguera abans d’entrar al poble, girarem a l’esquerre, agafarem una pista de terra i a 2km, i pararem a una petita esplanada (al 3r revolt pronunciat).
  • Aproximació: 5-10 minuts. Des de l’aparcament agafarem un camí ampli. Després d’uns 20-25m girarem a mà dreta i ens endinsarem pel bosc fins a trobar el curs del barranc on iniciarem el descens.
  • Descripció: Molt estètic, acostuma a portar poca aigua, no hi ha gorgs, ni salts. Té una formació molt encaixonada que dona un ambient fred i humit. Hi ha un escapament a la dreta molt evident al mig del recorregut. També hi ha molts passamans.
  • Retorn: 50 minuts. Uns metres després de l’últim ràpel, a mà dreta, trobarem un camí/torrent bastant empinat equipat amb cable d’acer. El pujarem fins a arribar a una pista de terra, on girarem a mà dreta i seguirem fins que s’uneixi amb la carretera de terra per on hem pujat amb els cotxes. L’haurem de seguir fins l’aparcament.

Diumenge 20/05/2018

• Coordenades inici/ Coordenades final:
  • Track wikiloc
  • Topografia:

• Accés: Sortint de Barcelona, C-16 direcció Berga. Un cop passem Berga, agafem la sortida per la carretera C-26, fins a Vilada. Quan entrem dins el nucli trobarem una corba a la dreta amb un bar. Aquí seguirem fins a trobar una altra corba a la dreta. Abans, a mà esquerre, hi ha un petit camí de sorra que serà el que agafarem. Si ens perdem hem d’anar a buscar el Carrer Castell, que talla amb Carrer Vun. Un cop al camí seguirem pujant fins a travessar una petita riera i veurem un descampat on aparcarem.  A mà esquerre trobarem una indicació d’una Font.
  • Aproximació: Immediat
  • Descripció: Barranc fàcil, perfecte per iniciació. És de caràcter aquàtic, tot i que a l’estiu s’acaba secant i perd gran part del seu encant. Segons la ressenya a la primera banyera hi ha un arbre, però no hi és. També ens indica que podem saltar a la segona banyera (salt de 8 metres), però es toca de peus a terra. Només hi ha un metre i mig de profunditat, així que no es pot saltar.

Retorn: 45 minuts aproximadament. Després de l’últim ràpel, agafem un sender a la dreta i pujarem per un camí ben marcat fins la carretera per on hem pujat amb el cotxe. Cal seguir-la fins l’aparcament.