Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 11 d’octubre del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de l’estació de RENFE de Passeig de Gràcia.
  • Hora de trobada: 7:20, Agafarem el tren R2 de les 7:36 amb destinació a Sant Celoni. Para a Sants a les 7:31, al Clot a les 7:40 i a Sant Andreu a les 7:45. Arribada prevista a Sant Celoni a les 8:28. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent de RENFE o bitllet equivalent. Procureu disposar del bitllet amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 12 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +120/-120 m
  • IBP: 34 (a l’abast de tothom)

Descripció i ruta

Aquesta caminada tanca aquest primer grup de sortides fàcils que ens permeten agafar una bona forma per a la resta del curs. L’excursió proposada transcorre per paratges de gran bellesa. Prepareu les càmeres fotogràfiques!

Arribats a l’estació de tren de Sant Celoni, ens caldrà travessar la barrera que ens separa del Montnegre. A través d’una zona industrial, creuarem carretera, autopista i La Tordera, fins arribar a Can Draper, a l’inici de la nostra caminada per aquest parc. Des d’aquí seguirem el sender SL-C 79.

Farem una ruta circular fins a Sant Esteve d’Olzinelles, amb petites diferències entre l’anada i la tornada, per recórrer els punts més emblemàtics d’aquesta zona. Des de l’inici, anirem seguint la Riera d’Olzinelles, fil conductor dels diferents punts d’interès.

Després de creuar la carretera BV-5112, arribarem al Pont de Can Plana, una bonica construcció d’aire romàntic. Poc després, travessarem una zona de grans pollancres d’alçades properes als 30 metres.

Seguint la riera, tornarem a sortir a la mateixa carretera just a pocs metres del Conjunt d’Interès de la Pega, una zona ben documentada que explica la fabricació de pega a partir dels recursos vegetals d’Olzinelles. Aquí creuarem la carretera i seguirem un camí que ens durà a l’Aranyal, on trobarem el seu famós pont i una arbreda de plataners de gran bellesa.

Ara seguirem el camí que ens durà als Roures de Can Valls i, després de creuar un camp, la riera i la carretera, arribarem a l’Ermita de Sant Esteve. Descansarem i ens refrescarem a la Font del Rector, abans de tornar a reprendre el camí de tornada.

Tornarem cap a Can Draper seguir el mateix SL-C 79. Just abans d’arribar a Can Draper, ens desviarem a l’esquerra per visitar un antic Pou de Glaç, molt ben conservat. Ja només ens quedarà travessar la zona industrial que ens separa de l’estació de tren, que ens durà de nou cap a Barcelona.

• Horari de trens de tornada: aproximadament cada 30′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!