FITXA DE LA SORTIDA
- Data de sortida: dimecres 21 d’octubre del 2026
- Nombre de places: sense límit.
- Punt de trobada: Davant de les taquilles de RENFE de Passeig de Gràcia
- Hora de trobada: 7:25 Agafarem el tren R2 que va a St. Vicenç de Calders. Horari: Passeig de Gràcia 7:38, estació de França 7:27, Sants 7:44.
- Tipus de bitllet: Anada i tornada: Targeta T-mobilitat 4 zones o bitllet de RENFE, 40 % de descompte amb targeta daurada. Podeu adquirir una targeta T-mobilitat familiar per quatre persones. Procureu disposar del bitllet amb antelació!
- Material necessari: aigua suficient preveient un dia de calor, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Imprescindible, calçat en bon estat. Moltes ganes de passar-ho bé!
Detalls tècnics:
- Quilòmetres aproximats del recorregut: 13,23 km
- Desnivell acumulat del recorregut: +401/-401 m
- IBP: 50
- Trams de pujada superior al 15%: 0 m
- Trams de baixada superior al 15%: 691 m
- Trams de dificultat especial:El corriol de baixada va combinant espais plans amb pendents més fortes, hi ha alguns trams amb pedres i algun graó a la part final. La resta de la sortida és tota per pista forestal fàcil i sense cap dificultat.
DESCRIPCIÓ I RUTA
La sortida d’avui ens portarà fins a l’ermita de la Trinitat. Un balcó amb unes bones vistes de tot aquest litoral i del poble de Sitges.
Tot i que fa temps ja vàrem anar a l’ermita, aquest cop ho fem a través d’un altre recorregut el qual ens permetrà conèixer una nova zona ben diferent de l’anterior.
Sortint del tren haurem de travessar Sitges, l’autovia i el polígon per l’avinguda del Camí Pla. Acabat el polígon seguirem la pista de Camí pla, tot i el seu nom, va pujant progressivament i sense adonar-nos arribarem al Coll de la Fita, un encreuament de camins. Aquí pot ser un bon espai per fer la parada de “la mandarina”.
Seguirem el nostre camí i ens aturarem un moment per veure un pou de glaç que està a la nostra dreta.
Reprendrem el nostre camí i just abans d’arribar el Collet de la Fita girarem a la dreta. El camí és bastant planer i molt fàcil, amb alguna pujada i baixada.
Més endavant trobarem un camí a la dreta, aquest serà el corriol que agafarem per tornar a Sitges.
Nosaltres seguim la pista amb baixades i petites pujades fins a arribar a l’ermita de la Trinitat i al mirador del seu nom, on podrem contemplar unes vistes espectaculars des del Llobregat fins el Cap de Salou.
Les referències sobre l’existència d’una ermita i d’ermitans en aquest lloc daten del 1375. El seu nom, segons diu la tradició, ve pel fet de la troballa d’una creu amb la imatge de la Santíssima Trinitat. La capella actual és del segle XVIII. L’antiga es va haver de reconstruir quan es va enfonsar la teulada.
Després d’aquesta parada i de les fotos de rigor, iniciarem la tornada. Haurem de desfer el tram de pista amb les seves pujades curtes i baixades també curtes fins a agafar el corriol que ara trobarem a l’esquerra.
Aquest corriol va alternant trams més plans amb altres de baixades més empinades i amb pedres. No és complicat, però s’ha de fer amb precaució.
Acaba al corriol amb un gran mirador situat a la part alta de la Urbanització Levantina. Anirem baixant per L’avinguda de la Trinitat i en el primer revolt agafarem unes escales que hi ha a la nostra dreta, aquestes ens portaran fins el carrer Corral d’en Falç. Seguirem aquest carrer i al final girarem a l’esquerra. Travessarem la carretera C-31 i ens desviarem per carrer de la Devesa, continuarem passant pels carrers d’Aragó, Sant Honorat, Emili Picó, Rafael Llopart i Hort Gran fins a l’estació.
- Horaris de tornada: Els trens passen cada 30 minuts per tornar a Barcelona (hh:38 i hh:58 )
- Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
- Sortida proposada i preparada per: Isabel Jové
- Coordinació de les Matinals: Xavier Serra.
Ens podeu contactar al correu de Matinals (tac.aicargecnull@slanitam) o, si ja heu participat en alguna Matinal, a través del Telegram.
INSCRIPCIONS
- És obligatori disposar de la llicència federativa i portar el material necessari.
- Aquestes activitats són per als socis del CEG.
- De forma extraordinària, un no-soci, pot demanar participar en una Matinal, a tall de prova per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.
- Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
- Si la sortida té un nombre de places limitades, en cas que s’exhaureixin, farem una llista d’espera per si hi ha cap baixa. En aquest cas, s’indicarà a l’accedir al formulari d’inscripció. Si això passa, envia’ns un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’ i ens posarem en contacte amb tu, si es produeix alguna baixa.
ATENCIÓ: la inscripció a la Matinal es tancarà el dimarts anterior a la sortida, a les 12h del migdia. No espereu al darrer moment per apuntar-vos!












