Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans 🍊

Més informació del grup

• Data de sortida: dimecres 15 de març del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de RENFE de plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 8:00. Agafarem el tren R4 de les 8:13 en direcció a Sant Vicenç de Calders. Passa per Sant Andreu Arenal a les 8:03, la Sagrera a les 8:05, Arc de Triomf a les 8:10. Hora prevista d’arribada a Sant Sadurní d’Anoia a les 9:00. Sigueu molt puntuals!
  • Tipus de bitllet: anada i tornada amb Abonament recurrent de RENFE. També amb targeta ATM de 3 ZONES o bitllet equivalent. Procureu disposar del bitllet amb antelació.
  • Material necessari: aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina, i moltes ganes de passar-t’ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11,6 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +200/-260 m
  • IBP: 35 (fàcil)

Descripció i ruta

Avui ens desplaçarem a l’Alt Penedès. Iniciarem el nostre recorregut creuant el poble de Sant Sadurní d’Anoia. Un cop sortim, ens dirigirem per camí asfaltat fins a les Caves Codorniu. Des d’allà, anirem cap al Riu Anoia, el qual creuarem per un pas habilitat amb blocs de formigó. És senzill i fàcil de fer. A continuació creuarem un petit bosc per dirigir-nos cap a zones de conreus de vinya.

Deixarem la pista forestal per agafar un camí que creua el torrent d’Espiells i ens acostarà a la Mina d’Espiells. Des d’allà ens dirigirem a les Caves Juvé i Camps, que vorejarem per agafar de nou una pista. Més endavant agafarem un corriol per creuar el torrent de Can Torres.

Un cop superat aquest punt, anirem per pista forestal fins a Sant Miquel de les Planes. Al llarg del camí veurem diverses masies, entre elles destaca la de Can Castany.

Passat el polígon industrial i la deixalleria, arribarem a la carretera que ens permetrà accedir al pont que creua les vies del tren. Un cop superada aquesta barrera, trobarem a la nostra dreta la Font del Claro, on hi ha una zona amb bancs i taules.

Seguirem una mica més per un camí adaptat al costat de la carretera, fins a arribar a les Cases Noves de Gelida, allí agafarem un camí a l’esquerra, que ens portarà directament a l’estació de Gelida.

És una ruta senzilla, però cal parar atenció a l’encreuament del riu i el dels torrents, ja que són racons ser humits. Tot el recorregut és per pista forestal entre camps de vinyes i alguns petits trams de bosc. Els únics corriols són els dels dos torrents.

• Horari de trens de tornada: aproximadament, cada 10 minuts.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Download file: CEG_Sant_Sadurni_Anoia-Gelida.gpx
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut
Veure la ruta a Wikiloc

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!