Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 24 d’abril del 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: Davant les taquilles de l’estació dels FGC de plaça Espanya.
  • Hora de trobada: 8:10. Tren S4 direcció a Olesa de Montserrat de les 8:21 (sigueu puntuals)
  • Tipus de bitllet: targeta ATM d’1 ZONA a l’anada i a la tornada. També bitllet dels FGC d’anada i tornada a Sant Vicenç dels Horts.
  • Material necessari: Aigua, alguna cosa per menjar i moltes ganes de passar-ho bé. Recomanable, bastons de caminar.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11,8 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +/-500 m
  • Índex IBP: 56 (assequible, però farem un bon exercici)

Descripció i ruta

Iniciarem el recorregut travessant la Colònia Güell. Seguirem pel Camí de Can Anglada. Passarem per les masies de Can Pubill i Can Palós. Per pista forestal anirem pujant. Arribarem a la Creu de Querol. Un lloc de cruïlla de camins i de limitació de termes municipals entre Sant Climent de Llobregat i Torrelles de Llobregat.

D’aquí surt l’anomenat camí dels contrabandistes que arriba fins a Begues. Pels aficionats a buscar bolets, quan és l’època, és una zona on diuen que es poden trobar rovellons.

Seguirem fins al Coll de Can Cartró i pujarem a la Pla de les Bruixes, una zona també de pas i d’encreuament de camins. Des d’aquí, arribarem al Montpedrós, amb una alçada de 348 m.

El cim és pla, ja que hi havia antigament el castell medieval de Castellnou de Cervelló. Ara hi veiem l’ermita de Sant Antoni, la qual està construïda sobre la cisterna del castell. De l’antiga església no en queda res. L’actual va ser restaurada per última vegada el 1958.

Situats dalt del cim podrem contemplar una àmplia panoràmica de 360°. En dies clars es pot arribar a veure l’illa de Mallorca.

A pocs metres d’aquí, trobarem un petròglif. Una roca gravada amb motius relacionats amb el culte al sol. És un monument megalític.

Un cop feta aquesta parada, iniciarem el camí de baixada. Empalmarem amb el GR-92, creuarem el barri de Sant Roc i ens dirigirem cap a l’estació de Sant Vicenç dels Horts.

• Horaris de tornada: Tren aproximadament cada 10′.
  • Coordinador/a de la sortida: Xavier Serra
  • Preu de la sortida:   Cadascú es paga el seus bitllets de tren.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.