Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans 🍊

Més informació del grup

• Data de sortida: dimecres 22 de març del 2023
  • Número de places: sense límit
  • Punt de trobada: parada de bus e9 de Sagalés, de Pl. Tetuan, 24.
  • Hora de trobada: 7:15. Agafarem el bus e9 de les 7:30 direcció a Sant Feliu de Codines. Hora prevista d’arribada a les 8:35. Sigueu molt puntuals!
  • Tipus de bitllet: targeta ATM de 4 ZONES o bitllet equivalent, tan a l’anada com a la tornada. El bitllet es pot comprar en efectiu al mateix bus o a les taquilles de Sagalés. El preu del bitllet senzill és de 5,75€. Si us és possible, disposeu del bitllet amb antelació.
  • Material necessari: molt recomanable, bastons de senderisme i calçat de muntanya en bones condicions. Preveieu la possibilitat de protecció solar. Aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina i moltes ganes de passar-t’ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +40/-290 m
  • IBP: 32 (no és difícil però alerta amb la baixada)

Descripció i ruta

Us proposem en aquesta ocasió un recorregut pel Vallès Oriental, tot seguint el curs del riu Tenes, entre Sant Feliu de Codines i Bigues i Riells del Fai. Es tracta d’un recorregut que té dues part ben marcades.

La primera part correspon a la baixada des de Sant Feliu a la Vall de Sant Miquel. Un corriol estret va descendint per l’anomenada Cinglera del Perer, fins arribar al Riu Tenes. Es tracta d’un corriol amb algun graó de roca, però sense excessives complicacions. Aquesta baixada té una llargada aproximada de 3 km.

La segona part del recorregut és un passeig pel Camí Fluvial del Tenes, per camins amples de molt poca pendent, i amb diversos plafons informatius. Ens hauria agradat que baixés més aigua pel riu però, malauradament, la sequera dels darrers mesos n’ha reduït força el cabal. Veurem aigua, però res comparat amb el seu aspecte habitual.

Sortirem de Sant Feliu de Codines en direcció nord-est, baixant cap a la Vall de Sant Miquel. Després de passar per un mirador de la vall, situat dins el Parc Usart, iniciarem el llarg descens de la cinglera, sempre en direcció nord. Cal estar alerta als trams més tècnics.

Al final de la llarga baixada, creuarem el Tenes per un gual proper a la casa de La Pineda, actualment restaurant.

Des d’aquest punt, remuntarem el curs del riu per visitar la Font de La Pineda, un plataner monumental i el Gorg d’en Jeroni. En aquest punt, tornarem pel mateix camí per anar ja seguint el curs en direcció sud, cap a Bigues.

En aquest recorregut tranquil seguint el curs del Tenes, trobarem diversos salts d’aigua, gorgs, antics molins i bells exemplars de vegetació de ribera. També hem tingut oportunitat, en la sortida de preparació, de veure un Pica-soques i un Bernat Pescaire. El recorregut compte amb diversos panells explicatius i figures tallades en fusta d’exemplars de la fauna del riu.

Arribats a l’alçada de Bigues, travessarem el riu i ens dirigirem cap al Pavelló Municipal, on trobarem la parada del bus de tornada a Barcelona.

• Horari de bus de tornada: busos e7/e21 a Barcelona – La Sagrera, a les 12:25, 12:50, 12:55, 13:55, 14:30, 14:50, 15:25, 15:55… (preu del bitllet: 5,75€)
  • Coordina: Antoni Mas (619 762 196)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut
Veure la ruta a Wikiloc

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!