Més informació de la secció del GIE
- Data de sortida: 12 de juliol de 2025
- Nombre de places: 6
- Data límit d’inscripció: 10 de juliol de 2025
- Punt de trobada: https://maps.app.goo.gl/B5T2hSXHBExGg8ZX6
- Hora de trobada: 8.30 h
- Requisits mínims: Nivell II Espeleologia o Barrancs
Coordina: Carlos de Cabo
Descripció
La Grallera d’Ordiso va ser explorada a finals dels anys 70, durant la fase d’investigació del sistema d’Arañonera. Un grup d’espeleòlegs catalans van aconseguir recórrer-la i topografiar-la després de diversos intents.
És una cavitat de curs actiu d’aigua situada al tram superior de la vall d’Ordiso. Té un recorregut subterrani d’uns 1.000 metres i uns 110 metres de desnivell, físicament exigent per l’aproximació, la travessa i el retorn.
- Graduació: Difícil
- Aproximació: 3 h 30 min
- Descens: 3 h (-110 m, 1000 m recorregut)
- Retorn: 2 h 30 min
Informació
- Material personal necessari: equip individual barrancs (neoprè, arnès, vaga d’ancoratge, descensor vuit, mosquetó de fre, casc)
- Llicència: Imprescindible llicència federativa actualitzada, FCE o FEEC-C
- Logística: Els interessats hauran de contactar amb l’organitzador per tal de confirmar l’assistència. Es farà un grup de WhatsApp amb tots els inscrits al formulari per organitzar la sortida. El coordinador/a es guarda el dret de poder canviar la zona d’activitats per meteorologia.
- Pernocta opcional: Refugi Bujaruelo


