Skip to main content

Matinal: Del Baixador de Vallvidrera a Sant Cugat, passant per Sant Medir

Nova sortida del grup de Matinals

• Nom de la sortida: Del Baixador de Vallvidrera a Sant Cugat, passant per Sant Medir
  • Data de sortida: dimecres 9 d’octubre del 2024
  • Número de places: sense límit
  • Punt de trobada: andana direcció Sarrià, Sabadell i Terrassa de l’estació dels FGC de Gràcia (plaça de Gal·la Placídia)
  • Hora de trobada: 8:05. Agafarem el primer tren en direcció a Sabadell o Terrassa, així que hi siguem tots. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: a l’anada i a la tornada, targeta ATM de 1 ZONA o bitllet equivalent. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari (si n’hi ha): aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Calçat en bon estat i moltes ganes de passar-ho bé.

Resum tècnic de la caminada:

• Quilòmetres aproximats del recorregut: 11,5 km
  • Desnivell acumulat del recorregut: +250/-350 m
  • IBP: 39 (per a tots els públics)
  • Trams de pujada superior al 15%: 183 m
  • Trams de baixada superior al 15%: 211 m
  • Trams de Dificultat: es tracta d’un recorregut ben conegut de la majoria. Gairebé tot són pistes i camins amples, excepte el corriol de baixada des del Viaductte d’en Riba a Sant Medir. Pendent, però amb poques complicacions. Molt de compte en travessar la carretera de la Rabassada; seguiu les indicacions dels responsables de la sortida.

Descripció i ruta

Una vegada més, fem una sortida típica per Collserola, aquesta meravellosa serralada del Barcelonès, en la que sempre descobrim indrets i perspectives noves. Partirem de l’estació del Baixador de Vallvidrera, des d’on pujarem cap a Vila Joana i el centre d’informació del parc.

Continuarem pujant cap a la Plaça del Transval, punt més elevat d’aquesta caminada. Ara baixarem per travessar la carretera de la Rebassada. Després de passar pel Viaducte d’en Riba, de bons records nadalencs, començarem una forta baixada cap a Sant Medir, ermita que porta sempre dolços records a tots els graciencs.

El Sant Medir actual és una restauració de l’ermita romànica original del s.XI, construïda prop del camí romà entre Barcelona i Terrassa. Manté pràcticament la seva estructura original i un bell campanar de doble espadanya.

Ara ja, amb poc desnivell restant, emprendrem el camí cap a Sant Cugat. Si anem bé de temps, visitarem la petita capella circular dedicada a Sant Adjutori (romànic s.X) i un antic forn íber (s.II-III) proper.

Després de passar per Can Borrell, farem via cap al Pi d’en Xandri, símbol de la lluita per la protecció d’espais naturals i de la lluita contra la urbanització sense límits. Som ja a les portes de Sant Cugat i ens quedarà ja només fer el recorregut fins a l’estació dels FGC, on finalitzarem la caminada.

Esperem que gaudiu d’aquesta activitat!

• Horaris de tornada: cada 5′ (trajecte 20′)
  • Coordinador(a) de la sortida: Antoni Mas (619 762 196
  • Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Apunta’t a la sortida!

EMPLENA EL FORMULARI PREMENT EL BOTÓ “Inscriu-te!”