Skip to main content

FITXA DE LA SORTIDA

  • Data de sortida: dimecres 15 d’abril del 2026
  • Nombre de places: sense límit.
  • Punt de trobada: davant les taquilles de RENFE de Passeig de Gràcia (Aragó).
  • Hora de trobada: 7:10 Agafarem el tren R2/R11 de les 7:21, que va a Port Bou. Passa per Sants a les 7:16, per Clot a les 7:25 i per Sant Andreu a les 7:30.
  • Arribada prevista a Hostalric a les 8:26. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: a l’anada i a la tornada, bitllet a Hostalric, 40% de descompte amb tarja daurada, o targeta ATM 5 zones. Procureu disposar del bitllet amb antelació!
  • Material necessari: aigua suficient preveient un dia de calor, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Si us afecta la calor, porteu alguna beguda isotònica. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Imprescindible, calçat en bon estat. Moltes ganes de passar-ho bé!
Detalls tècnics:
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 8.29 km
  • Desnivell acumulat del recorregut: +156/-156 m
  • IBP: 31
  • Trams de pujada superior al 15%: 246 m
  • Trams de baixada superior al 15%: 0 m
  • Trams de dificultat especial:Cap

DESCRIPCIÓ I RUTA

Hostalric va ser a l’antiguitat l’únic pas natural entre Girona i Barcelona. Al turó del castell es van trobar restes del període ibèric. En època romana passava per aquest indret una bifurcació interior de la Via Augusta. La població d’Hostalric sembla que va tenir el seu origen en un hostal documentat des del segle XI.

Declarada Bé Cultural d’Interès Nacional, la vila d’Hostalric conserva un dels llegats monumentals més notables de l’època medieval catalana i està protegida per la imponent fortalesa d’època moderna. Des dels seus inicis ha estat un emplaçament estratègic. Va ser capital del Vescomtat de Cabrera i important plaça forta durant la Guerra del Francès.

El Castell d’Hostalric es va aixecar sobre un antic volcà de fa uns 2 milions d’anys. Avui dia es poden veure les roques de basalt, restes d’una colada de lava. Al segle XII ja hi havia un castell, però la fortalesa actual es va construir al s. XVIII.

Baixarem del tren a l’estació d’Hostalric. Pujarem al Castell, visitarem la seva part exterior i farem una visita guiada d’una hora i mitja (5 euros). Posteriorment, baixarem al recinte emmurallat i visitarem els seus punts més notables: el Portal de Barcelona, la Cova del Relliguer, la Torre de l’Ararà i la Torre dels Frares.

Sortirem del recinte emmurallat per baixar i endinsar-nos en els paisatges de ribera. Veurem la Tordera i passejarem per uns camps de pollancres, seguint la Ruta de les Rieres. Tornarem a entrar al poble pel Portal de les Hortes i tornarem a l’estació.

Una vegada més, esperem que gaudiu d’aquesta sortida!

  • Horaris de tornada: Rodalies R2/R11: 14:09, 16:09 i 17:39.
  • Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
  • Sortida proposada i preparada per:  Ignasi Garcia i Xavier Serra
  • Coordinació de les Matinals: Xavier Serra.

Ens podeu contactar al correu de Matinals (tac.aicargecnull@slanitam) o, si ja heu participat en alguna Matinal, a través del Telegram.

INSCRIPCIONS

  • És obligatori disposar de la llicència federativa i portar el material necessari.
  • Aquestes activitats són per als socis del CEG.
  • De forma extraordinària, un no-soci, pot demanar participar en una Matinal, a tall de prova per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.
  • Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • Si la sortida té un nombre de places limitades, en cas que s’exhaureixin, farem una  llista d’espera per si hi ha cap baixa. En aquest cas, s’indicarà a l’accedir al formulari d’inscripció. Si això passa, envia’ns un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’ i ens posarem en contacte amb tu, si es produeix alguna baixa.

ATENCIÓ: la inscripció a la Matinal es tancarà el dimarts anterior a la sortida, a les 12h del migdia. No espereu al darrer moment per apuntar-vos!

Un cop feta la inscripció, cal que, si no ho heu fet encara, us afegiu al grup de Telegram que fem servir per comunicar-nos abans de les sortides. Si no teniu instal·lat Telegram, reviseu aquestes senzilles instruccions per fer-ho
Ves al contingut