Més informació de la secció de Muntanya
Sortida del cap de setmana 20 i 21 de desembre de 2025 als pics de Veteranos (3119 m) i Gemelos (3167 m)
Ruta circular de dos dies d’alta muntanya amb pernocta al refugi d’Estós. L’objectiu és assolir les puntes dels pics Veteranos (3119 m) i Gemelos (3167 m), també coneguts com a Gemelos N i Gemelos S.
Serà una activitat llarga i exigent, amb forts desnivells i distàncies significatives. Caldrà sortir de nit del refugi i, probablement, arribarem als cotxes quan ja torni a ser fosc abans d’emprendre el camí de tornada a casa. Una sortida que ens posarà a prova: afrontarem la muntanya en condicions hivernals, que dificultaran la progressió a la part final de l’ascensió. Haurem de superar la cresta d’accés al Pic de Veteranos i, posteriorment, la que l’uneix amb el Pic de Gemelos, un tram que caldrà fer d’anada i tornada.
En definitiva, una sortida llarga i difícil, però d’aquelles que es gaudeixen intensament.
Anar a la FITXA TÉCNICA
Descripció
- Inici: 20-21/12/2025
- Duració: 2 dies
Dissabte 20 de desembre
Quedarem a les 8.45 al Palau Reial per sortir puntualment a les 9.00. Arribarem cap a les 13.00 al pàrquing de la vall d’Estós (Benasque), on iniciarem la pujada carregats, remuntant tota la vall fins al refugi. El trajecte fins al refugi és d’unes dues hores i mitja, sense comptar parades.
Un cop al refugi, ens instal·larem, soparem i recollirem els diners per pagar l’estada. Serà important anar a dormir d’hora per poder matinar l’endemà. També caldrà preparar bé la motxilla de l’ascensió per guanyar tot el temps possible al matí.
Diumenge 21 de desembre
Ens llevarem molt d’hora (cap a les 03.00), esmorzarem i a les 05.00 iniciarem puntualment la marxa, encara de nit, fins al port de Chistau. Allà girarem cap al sud per anar guanyant alçada en direcció al primer objectiu: el Pic de Veteranos. En aquest primer tram caldrà utilitzar raquetes.
A mesura que avancem, el terreny es tornarà més tècnic i tocarà grimpar per zones descompostes, inestables i amb neu. En aquest punt deixarem les raquetes i ens calçarem els grampons per arribar al cim del Veteranos.
Des del cim ja veurem clarament el segon objectiu. Ens separarà una fina cresta, primer en descens fins a un coll i després en ascens fins al cim, amb possible formació de cornisa de neu. La cresta presenta trams descomposts; les dificultats es poden salvar pel vessant E (a la dreta en sentit ascendent), sempre en terreny descompost i nevat. Tot plegat farà necessari dominar bé les tècniques de progressió amb grampons en terreny mixt (roca, neu i glaç).
La tornada fins al coll de Chistau es farà pel mateix itinerari.
El retorn al cotxe serà llarg i feixuc. Primer passarem pel refugi a recollir el material que hi hàgim deixat, refer la motxilla i continuar descendint tota la vall fins al pàrquing. En aquesta època de l’any, és molt probable que bona part de la baixada la fem ja de nit.
Inscripcions
- El formulari s’obrirà el dimecres 10 de desembre a les 20 h, i es tancarà dijous 11 a les 20 h.
- Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina.
Desplaçament
- Anirem amb cotxes particulars. La despesa del quilometratge de tots els cotxes es comptabilitzarà a 0,25 €/km.
- Límit de places: L’excursió es limita a un total de 10 (9 +1) persones.
Material necessari
- Pel lloguer de material s’haurà d’enviar un mail abans del dia 16 de desembre per demanar-ho a tac.aicargecnull@airaterces. El Josep us respondrà i donarà els preus.
- La setmana anterior a la sortida demanarem informació puntual al refugi i sabrem si caldrà portar o no raquetes de neu. Informarem per WhatsApp a les persones participants.
Coordinació
- Jordi Esgleas moc.liamgnull@3691saelgse
Informació
Requisits
- Màxima puntualitat amb els horaris establerts.
- Acceptar les condicions del formulari d’inscripció.
- Cal una bona forma física per les distàncies i el desnivell previst i per les característiques de la sortida.
- Es demana uns certs coneixements tècnics a l’hora de grimpar.
- La ruta té punts dificultosos, les persones amb vertigen i no habituades en la progressió per terreny tècnic nevat poden tenir certes dificultats.
- S’informa de les característiques de la sortida a la FITXA TÈCNICA
- Cal portar el material que es demana per la sortida.
- Cal portar signada la FITXA TÈCNICA, aquest serà un requisit imprescindible per poder fer l’activitat.
- En el cas de tenir alguna lesió o limitació funcional, alguna intolerància alimentària o a algun medicament, estar seguint algun tractament de medicació, o tenir hipersensibilitat a les baixes temperatures, caldrà posar-ho en coneixement del coordinador.
Assegurança
- Ningú pot assistir a la sortida sense assegurança.
- Cal disposar de l’assegurança vigent per poder dur a terme l’activitat.
- Qui no disposi d’assegurança, ha de fer la temporal abans de la sortida, per això ha de fer un l’ingrés per l’import de l’assegurança.
- Preu de l’assegurança sortida de 2 dies (preus 2025): 6,70 € sòcies /10,70 € no sòcies.
- L’ingrés s’ha de fer s’ha de fer abans del dimarts 16 de desembre al compte ES80-2100-0807-7202-0114-9458 i enviar el comprovant a tac.aicargecnull@aicargec i a tac.aicargecnull@aynatnum
Allotjament
A TENIR EN COMPTE, MOLT IMPORTANT:
- El Club ha pagat la bestreta de 12 €/persona. Per tant, en el mateix moment que us apunteu al formulari haureu d’abonar els 12 € fent una transferència al CC num. ES09-2100-0880-3002-0029-6417 fent-hi constar a l’ingrés “SORTIDA VETERANOS” i el vostre NOM+COGNOMS i enviar el resguard de l’ingrés a: tac.aicargecnull@oicartsinimda, amb còpia a tac.aicargecnull@aynatnum i moc.liamgnull@3691saelgse (coordinador de la sortida). En cas que s’hagués de fer sorteig no cal dir que es retornarà l’import ingressat a totes les persones que no hagin entrat al grup final de la sortida. En cas d’anul·lació tindreu temps fins divendres 12 per avisar al coordinador, només així podreu recuperar la bestreta, a partir d’aquesta data, en cas d’anul·lació la perdreu (aquestes són les condicions d’anul·lació que ens posa el refugi).
- El preu de la MP (preu federat) és de 46,5 €, per tant, caldrà portar en metàl·lic l’import de 34,5 € (46,5 € – 12 € de la bestreta). Les consumicions que es facin a part les pagarà cadascú directament al refugi.
- S’ha negociat amb el refugi que ens facilitaran esmorzar a les 04:00, per poder sortir puntualment a les 05:00.
Condicions generals
- El que fareu a través del web és una preinscripció. La inscripció no serà ferma fins que la coordinació no us confirmi que teniu plaça.
- Les sortides de la secció de muntanya estan obertes a tothom, però tenen prioritat per anar-hi els socis del club. Els no socis quedaran en llista d’espera fins pocs dies abans de la sortida, en què se’ls confirmarà si tenen plaça (o no).
- La coordinació de les sortides no és responsable de les sortides, ja que la seva funció es limita a proposar una sortida, buscar el lloc per dormir o suggerir la ruta.
- Cal haver-se informat de les característiques tècniques i equipament necessari per a fer la sortida i assumir-ne els riscos en considerar-me amb prou capacitat per participar en l’activitat.
- Enviarem un correu a tots els apuntats per a la confirmació de l’assistència a la sortida amb tota la informació que sigui necessària.


