Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals

• Matinal: De Tiana a Montgat
  • Data de la sortida: dimecres 2 d’octubre de 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant de les taquilles de RENFE de Plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 7:50. Agafarem el tren R1 que passa a les 8:00 i que va a Montgat. Passa per Sants a les 7:55, per Arc de Triomf a les 8:03 i pel Clot a les 8:07. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: a l’anada, Abonament Recurrent de RENFE, targeta ATM d’1 ZONA o bitllet equivalent. A l’estació de Rodalies de Montgat agafarem el bus B29 fins al barri Gosch de Tiana. Al bus sí que ens caldrà una targeta ATM d’1 ZONA. A la tornada, des de Montgat, podeu fer servir una targeta ATM d’1 ZONA o l’Abonament Recurrent de RENFE. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Calçat en bon estat i moltes ganes de passar-ho bé.

Resum tècnic de la caminada:

• Quilòmetres aproximats del recorregut: 10 km
  • Desnivell acumulat del recorregut: +365/-517 m
  • IBP: 48 (sense complicacions)

TRAMS DE DIFICULTAT: en aquesta sortida, tot i que s’alternen trams de pista i corriols, no hi ha cap tram amb una dificultat especial.

Descripció i ruta

L’itinerari comença al carrer Gosch a la part alta de Tiana. Seguint un carrer planer arribarem a l’Ermita Mare de Déu de l’Alegria (0,8km). És en l’entorn d’aquesta ermita on s’hauria situat el nucli romà de Villa Tiziana, origen de la vila de Tiana, i que encara avui conté un conjunt de bells i poderosos masos.

A partir de l’ermita una pista ampla i en forta pujada ens porta prop del Coll dels Nou Pins (2,5 km) punt culminant de l’itinerari, on agafarem un corriol a la dreta que passa pel Turó de Ca l’Andreu (433m), Turó de Nou Pins (412m), Turó d’en Fàbregues de Dalt (382m), seguint la carena que separa els termes de Tiana i d’Alella i des d’on observarem unes meravelloses panoràmiques del baix Maresme i del Barcelonès.

Vorejant unes vinyes, passarem pel Coll de Vendrans i prop del Turó del Rocar (207m) amb blocs granítics dispersos. Després de passar per unes explotacions agrícoles arribarem a una part més urbanitzada, el Carrer Nou de la Virreina, que abandonarem per seguir un corriol que ens porta al mas de Can Roca.

Des de Can Roca unes curtes escales ens porten a travessar la Riera d’en Font per arribar novament a una zona urbana. Ens arribarem al Parc de les Bateries, des d’on es veu una curiosa panoràmica de Montgat, i baixarem fins a l’estació de Rodalies de Montgat.

• Horaris de tornada: R1 cada 15’ (trajecte 22’)
  • Coordinador(a) de la sortida: Ignasi Garcia (661 247 069)
  • Preu de la sortida: Cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Apunta’t a la sortida!

EMPLENA EL FORMULARI PREMENT EL BOTÓ “Inscriu-te!”