Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

• Data de sortida: dimecres 5 de juny del 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: Davant les taquilles de RENFE de Plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 7:50. Agafarem el tren R4 que passa a les 8:02 i que va a Castellbisbal. Passa per Fabra i Puig a les 7:50, La Sagrera a les 7:53, Arc de Triomf a les 7:59 i per Sants a les 8:07. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent de RENFE. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Calçat en bon estat i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +330/-330 m
  • IBP: 43 (assequible. Tram curt de pujada d’escales amb passamà)

Descripció i ruta

En aquesta ocasió, us proposem una ruta circular per Castellbisbal (Vallès Occidental) situat al marge esquerre del riu Llobregat, zona que, de mica en mica, anem descobrint al llarg d’aquestes sortides.

Un cop arribats a Castellbisbal, iniciarem el nostre recorregut amb una pujada curta, però intensa, al Serrat de les Garses, on està situada l’Ermita de Sant Vicenç. Tot i ser un espai protegit com a bé cultural d’interès local, està molt malmès. Des d’aquest punt podem pujar, qui vulgui a la Creu Bonavista. Com el seu nom indica ofereix una bona panoràmica sobre el Llobregat i el Massís del Garraf.

Sortint d’aquí, creuarem el Parc de l’Ermita i la població de Castellbisbal. Al final del poble, trobarem una rotonda de la qual surt una pista forestal. Poc després, deixarem la pista per agafar un corriol ben fressat, que ens portarà al Turó de la Guineueta. Seguint el corriol, tornarem a una pista forestal. Més endavant, deixarem la pista per seguir el Torrent de Pegueres, que ens durà al punt més interessant de la sortida: la Font de la Botzegada, un dels paratges més insòlits de la zona.

Aquí hi ha una gran varietat d’espècies vegetals, tant d’arbustos com d’arbres.

En aquest punt el camí es complica, ja que el corriol puja força i  per superar-lo han fet unes petites escales de fusta amb uns passamans de corda i d’acer. Superat aquest punt ens trobarem de nou amb la pista forestal, que ja no abandonarem en tot l’itinerari restant. És un tram curt però una mica delicat.

Tot contemplant un bonic paisatge, ens arribarem fins a la Masia del segle XVII de Ca n’Oliveró, que actualment està regentada pel Pere i l’Assumpta. Es dediquen a conreus d’horta, arbres fruiters i vinya.

A partir d’aquí, farem el camí de baixada per una ampla i fàcil pista forestal. Just abans d’arribar a l’estació, passarem pel costat de la masia del segle XVIII de Can Coromines. Al  seu costat es troba una gran casa residencial, edificada entre 1934 i 1936, que actualment està destinada a celebracions i esdeveniments socials.

Un cop arribem a l’estació, agafarem el primer tren que arribi.

Important: a la zona de l’estació, no hi ha cap bar ni restaurant. Qui es vulgui quedar a dinar, haurà de tornar a Castellbisbal. El recorregut es pot fer aquesta vegada per pista forestal.

Esperem que gaudiu de la sortida!

• Horaris de tornada: cada 15′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Antoni Mas
  • Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.