Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals

• Data de sortida: dimecres 30 d’octubre del 2024
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: Davant taquilles de l’estació de RENFE de Plaça Catalunya
  • Hora de trobada: 7:20. Agafarem el tren de Rodalies R1 destinació Maçanet Massanes a les 07:30, Arc de Triomf 07:33, Clot 07:37, Sants 07:25. Hora prevista d’arribada a Sant Pol: 8:33.
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent de RENFE o bitllet d’anada-tornada a Sant Pol. Targeta ATM de 4 ZONES. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Calçat en bon estat i 1 € els jubilats i 2 els que no ho són per la visita del far de Calella. I com sempre moltes ganes de passar-ho bé.

Resum tècnic de la caminada:

• Quilòmetres aproximats del recorregut: 8,5 km
  • Desnivell acumulat del recorregut: +330/-330 m
  • IBP: 43 (a l’abast de tothom)
  • Trams de pujada superior al 15%: 615 m
  • Trams de baixada superior al 15%: 624 m
  • TRAMS DE DIFICULTAT: aquesta sortida no presenta trams de dificultat elevada. Va per carrers del poble, pista i trams de sender de sauló amb algun reguerot on caldrà prestar atenció a les relliscades.

Descripció i ruta

En aquesta sortida caminarem la “Ruta de les Torretes” circular senyalitzada pel Ajuntament de Sant Pol de Mar. Recorregut amb àmplies panoràmiques de cultius i boscos del Maresme.  Boniques vistes de la costa i de les poblacions de Calella i Sant Pol. I l’edifici del Far de Calella i les restes de les Torretes de Telegrafia.

Sortint de l’estació de Sant Pol començarem a pujar per carrers estrets del poble, desprès entre dues urbanitzacions i al cap de 1,2  km travessarem la C-32 per un túnel per agafar el camí de Golinons. Veurem el sot de Golinons, masies i cultius a banda i banda típics del Maresme. 500 metres més endavant agafarem a la dreta la pista en forta pujada del camí dels francesos fins a assolir, al km 2,5, la cota 172 m, punt més alt de la ruta.

Baixarem per travessar l’autopista per sota i entrarem en un petit tram d’una urbanització de Calella, pista i continuarem per corriol fàcil al costat de l’antic Tenis Calella, el Turó del Capastre, i baixada amb algun tram dret de sauló amb bones vistes, fins a arribar al far cap a les 11 per fer la visita i admirar les vistes.

Haurem fet 4,7 km, baixarem per un carrer asfaltat paral·lel a la costa amb vistes espectaculars de la Cala de les Roques on s’estava rodant una pel·lícula quan hi vaig passar. Trobarem unes escales de fusta a la dreta, continuarem per un camí en pujada fàcil i veurem sortir les Torretes  al final d’un bosc molt cuidat de pins.

Al cap d’uns 200 m, agafarem un camí carener fins a arribar a prop de l’autopista, aquí comença un corriol estret de sauló i amb pendents moderats, que es el tram més complicat de la sortida. Estem a punt de passar per sota de la C-32 de nou, però abans ens haurem d’ajupir una mica per passar per un túnel de canyes mig tombades.

Continuem per una pista creuant de nou la C-32. Estem a l’ombrívol camí del Morer de baixada fins a creuar la N2 per sota, al costat del torrent de Morer. Hem arribat a la platja del Morer. Ara continuem cap a la platja de les escaletes i agafem el passeig que ens portarà de nou fins a l’estació.

Esperem que gaudiu de la sortida!

• Horaris de tornada: Cada mitja hora, al minut 13 i 43.
  • Coordinador(a) de la sortida: Miquel Fabró (677 581 318)
  • Preu de la sortida: 1€ jubilats i 2€ no jubilats per la visita al Far de Calella. Cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Apunta’t a la sortida!

EMPLENA EL FORMULARI PREMENT EL BOTÓ “Inscriu-te!”