Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals

• Data de sortida: dimecres 23 d’octubre del 2024
  • Número de places: sense límit
  • Punt de trobada: andana direcció Sarrià, Sabadell i Terrassa de l’estació dels FGC de Gràcia (plaça de Gal·la Placídia)
  • Hora de trobada: 8:05. Agafarem el primer tren S2 en direcció a Sabadell, així que hi siguem tots. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: a l’anada, targeta ATM de 1 ZONA o bitllet equivalent. A la tornada des de Sant Quirze, targeta ATM de 2 ZONES o bitllet equivalent. Procureu disposar dels bitllets amb antelació.
  • Material necessari: aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme. Calçat en bon estat i moltes ganes de passar-ho bé.

Resum tècnic de la caminada:

• Quilòmetres aproximats del recorregut: 10 km
  • Desnivell acumulat del recorregut: +200/-200 m
  • IBP: 33 (a l’abast de tothom)
  • Trams de pujada superior al 15%: 0 m
  • Trams de baixada superior al 15%: 0 m
  • Trams de Dificultat: aquesta sortida la tenim feta de fa temps i, si no hi ha hagut canvis, no presentava trams de dificultat elevada. Majoritàriament per pista i zones planeres i enjardinades. Molta atenció en creuar la carretera C-1413A; seguiu les indicacions dels responsables de la sortida.

Descripció i ruta

En aquesta sortida, creuarem la Serra de Galliners des de Sant Joan (a Sant Cugat) fins a Sant Quirze del Vallès, prop de Sabadell. El recorregut destaca per les àmplies panoràmiques que ofereix des d’aquest mirador privilegiat al centre del Vallès Occidental.

Sortint de l’estació de Sant Joan, anirem a trobar el Camí de Can Camps. El camí puja de forma sostinguda cap a la Serra de Galliners, fins que arribem al costat del Turó de Can Blanc. Des d’aquí, anirem planejant entre turons i gaudint de les vistes.

Seguint el GR-173, creuarem el Pla dels Estels i el Turó de Mataric. Seguirem. Poc després haurem de travessar, amb molta precaució, la carretera C-1413A i seguir per una pista en direcció nord. Aquest camí, anomenat sovint el Camí dels Monjos, segueix aquí el traçat del GR-6 cap a Montserrat, però també trams comuns amb alguns PR’s.

Ens dirigirem cap al Pujol Blanc (314 m), un dels punts més elevats del recorregut i un magnífic mirador natural, que es troba poc abans d’iniciar la baixada cap a Sant Quirze del Vallès, a on arribarem pel Camí del Mig. Bona part del camí restant el farem travessant una extensa zona de parcs bellament enjardinats, fins arribar al nucli de la població i, una mica cap als afores, a l’estació de tren dels FGC, des d’on iniciarem el retorn cap a Barcelona.

Esperem que gaudiu de la sortida!

• Horaris de tornada: cada 5′ (trajecte 20′)
  • Coordinador(a) de la sortida: Ignasi García (661 247 069)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga els seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Apunta’t a la sortida!

EMPLENA EL FORMULARI PREMENT EL BOTÓ “Inscriu-te!”