Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals🍊

Més informació del grup

• Data de sortida: dimecres 31 de maig del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: Parada d’autobús de Moventis, plaça Tetuan, 38-39, davant de l’Edifici Tetuan (no és la parada habitual de Sagalés)
  • Hora de trobada: 8:05. Agafarem l’autobús 806 de les 8:15. Arriba prevista a Cabrils, a les 8:45. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: bitllet ATM de 2 ZONES o bitllet comprat al bus per 3,40€ (pagament en efectiu). Procureu disposar del bitllet amb antelació o portar l’import exacte.
  • Material necessari (si n’hi ha): Penseu a protegir-vos adequadament del sol. Aigua suficient, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina. Molt recomanable, bastons o bastó de senderisme i moltes ganes de passar-ho bé.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 11,5 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +550/-550 m
  • IBP: 57 (assequible als caminaires habituals)

Descripció i ruta

En aquesta Matinal veurem tot de formacions rocoses ben curioses.

Un cop arribem amb el bus a Cabrils, iniciarem el nostre camí per un corriol fàcil però amb forta pujada. Després seguirem per un altre corriol que va paral·lel al Camí de la Carena. Més endavant ens desviarem per arribar a la Roca de la Granota o Cova de La Granota. És un abric natural format per grans boles granítiques amuntegades. Va ser un lloc d’inhumació col·lectiva durant el Neolític. S’hi van trobar un total de sis individus i l’aixovar funerari més ric de tot el parc.

Aquí farem la parada de la Mandarina per esmorzar i beure, tot aprofitant el bosc i la cabana de troncs que hi ha al costat.

Tot seguit, ens arribarem a la Cova o Roca d’en Pau. Aquest amuntegament de roques forma dues cambres unides per un corredor. El segon jaciment arqueològic en importància per la quantitat d’aixovar funerari.

Continuarem pujant per un corriol fins a arribar als Rocs d’en Sardinyà. És un dels primers assentaments a l’aire lliure a Catalunya durant el Neolític antic o cardial.

Seguirem caminant per un terreny pla i amb una mica de baixada fins a trobar un conjunt de grans blocs de pedra. És el més impressionant i laberíntic del Parc. És el lloc conegut amb el nom de Castell de Pedra o Recers. També s’hi ha trobat diversos materials. Es pensa que primer va ser un lloc d’habitatge per convertir-se després en un espai d’enterrament.

Arribats a aquest punt, vorejarem un camp de vinyes i agafarem la pista que baixa suaument en direcció a Vallromanes. Més endavant agafarem un altre corriol de pujada que ens portarà fins a l’anomenada Pedra del Diable. Un menhir que actualment està tombat a terra a l’esquerra del camí. Aquest feia quasi tres metres alçada, però a conseqüència de les obres d’eixamplament del camí es va trencar i desplaçar.

A partir d’aquí agafarem un corriol de baixada que ens portarà a la pista de Vallromanes. No és gaire llarg, uns quinze minuts i és l’únic que pot presentar una mica de dificultat.

Després pujarem suaument per una pista que ens portarà fins al Dolmen de Can Boquet o Roca d’en Toni. Un sepulcre de planta quadrangular i amb corredor. S’hi han trobat restes d’aixovar funerari del període Calcolític.

Al costat hi ha la Necròpolis Medieval de Can Boquet. Una de les més ben conservades del Maresme. Es tracta de set tombes paral·leles, sis adults i un nen. Probablement eren paleocristianes.

Continuarem pujant una mica per una pista forestal fins a agafar un ample corriol de baixada que ens portarà a la Cova d’en Joan. Aquesta va ser habitada fins fa poc temps.

Continuem sempre per la pista forestal que ens portarà ja de baixada fins a Cabrils.

L’autobús 806 a Barcelona passa a les 13:30. En cas de no arribar-hi a temps, hi ha l’opció d’agafar l’autobús C12 que passa cada 20 minuts, i ens portaria a l’estació de Vilassar de Mar.

Allà agafarem el tren primer tren que passés en direcció a Barcelona.

• Horari de trens de tornada: aproximadament, cada 15′.
  • Coordinador(a) de la sortida: Isabel Jové (696 773 002)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut
Veure la ruta a Wikiloc

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!