Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans

(més informació sobre el grup clicant aquí)

• Data de sortida: dimecres 25 de Gener de 2023
  • Número de places: Sense límit de places
  • Punt de trobada: Davant taquilles de l’estació de RENFE de plaça Catalunya
  • Hora de trobada: 7:55. Agafarem el tren de Rodalies R3 destinació Vic a les 8:06, Arc de Triomf 08:09, La Sagrera 08:15. Hora prevista d’arribada a La Garriga: 8:53)
  • Tipus de bitllet: Abonament Recurrent RENFE Rodalies Barcelona, ó  ATM 4 zones
  • Material necessari: mascareta obligatòria a l’interior del tren. Et recomanem gel hidroalcohòlic. També aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina, i moltes ganes de passar-t’ho bé. No us oblideu dur algun tipus de protecció solar per a la pell, barret i ulleres de sol.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 13,8 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +270-340 m
  • IBP: 45 (assequible)

Descripció i ruta

Des de la estació de Renfe de La Garriga, anirem a trobar una pista de terra entre conreus i zones arbrades. Després de 3 km  veurem en la llunyania El Castell d’en Bori, tancat al públic, i Cànoves i Samalús.

Arribarem a la riera de Samalús i allà farem un camí d’anada i tornada per veure l’Església de Sant Andreu de Samalús i el petit santuari de la Misericòrdia.

Seguint un corriol prop de la riera, continuarem en direcció sud creuant petits torrents secs. Agafarem un petit tram del GR-97, i seguirem entre boscos i conreus fins arribar a la Santa Maria de Llerona, una església d’origen preromànic, datada l’any 990.

Travessarem una zona urbana i uns 200 m pel voral de l’antiga carretera de Ribes, i entrarem en un corriol pel torrent de Santa Margarida, fins a trobar el riu Congost. Tot seguint el marge del riu, girarem per travessar una petita zona industrial, fins a la estació les Franqueses.

Excursió sense dificultats remarcables, moderada per la seva llargada. En cas de pluges recents per evitar zones fangoses, farem una ruta alternativa per pistes de terra i asfalt.

• Horaris de tornada: 13.28 – 58, cada mitja hora excepte a les 15:58
  • Coordinador/a de la sortida: A plaça Catalunya: Toni Mas (619762196); a la Garriga: Miquel Fabró  (677 581 318)
  • Preu de la sortida: Cadascú es paga el seus bitllets

[Waymark map_id=”20943″]

Us podeu descarregar el track punxant a Details (a la capçalera del mapa que teniu aquí sobre 👆)

Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!