Skip to main content

Nova sortida del grup de Matinals de Veterans 🍊

Més informació del grup

• Data de sortida: dimecres 12 d’abril del 2023
  • Nombre de places: sense límit
  • Punt de trobada: davant les taquilles de l’estació de RENFE de plaça Catalunya.
  • Hora de trobada: 7:25. Agafarem el tren de Rodalies R3 de les 7:36, destinació a Vic. Altres estacions: Sants 7:31, Arc de Triomf 7.39, la Sagrera 07:45, Sant Andreu Arenal 7:48. Sigueu puntuals!
  • Tipus de bitllet: podeu utilitzar l’Abonament Recurrent RENFE Rodalies Barcelona, targeta ATM de 4 ZONES, o bitllet equivalent.
  • Material necessari: Calçat adequat, aigua, alguna cosa per menjar a l’hora de la Mandarina, i moltes ganes de passar-t’ho bé. No us oblideu de dur algun tipus de protecció solar per a la pell, barret i ulleres de sol.
  • Quilòmetres aproximats del recorregut: 9,5 km
  • Desnivell acumulat del recorregut:  +480/-575 m
  • IBP: 57 (moderada)

Descripció i ruta

La ruta té un quilometratge curt i un desnivell important. Malgrat que passa per corriols senyalitzats com GR-5 i PRC-33, en alguns trams tenen fort pendent i estan força deteriorats per l’erosió. Aquesta ruta és de dificultat superior a l’habitual.

En cas de major dificultat, per exemple a causa de la pluja, hem previst un camí alternatiu.

Des de l’estació de RENFE de Sant Martí de Centelles anirem en direcció Sud i continuarem cap a l’Oest fins a trobar l’antic forn de calç de Cal Oller.  Després trobarem l’Ermita de Sant Pere de Valldeneu, on esmorzarem. Continuarem encara per bon camí fins a Valldeneu i seguirem, ja per un corriol, el GR-5 amb trams drets i a estones deteriorats.

A dalt del cingle ens esperen molt bones vistes de la vall del Congost.  Continuarem per dalt del cingle per camí planer, fins a deixar el GR-5 i agafar el PRC-33. En començar la baixada del cingle, agafarem el camí de pujada a La Trona, des d’on gaudirem d’unes boniques vistes del Sot del Bac.

Baixarem de La Trona fins al Coll de la Pedra Dreta. Seguirem el PRC-33, a estones pedregós, passant pel Sot del Bac, una bonica zona de parets i agulles i un salt d’aigua força sec actualment, amb un petit gorg. Després per pista fins a travessar la via del tren arribarem a l’estació del Figaró.

• Horaris de tornada: 13:17 i 13:47; 14:17 i 14:47; una hora i mitja sense trens; 16:17 i 16:47.
  • Coordina la sortida: a Catalunya Toni Mas (619 762 196).  A la sortida Miquel Fabró (677 581 318)
  • Preu de la sortida: cadascú es paga el seus bitllets de transport.
Descarrega't l'anàlisi de la ruta en pdf
Descarrega't el mapa del recorregut
Veure la ruta a Wikiloc

Informació important

• 👉🏼 Inscriu-te a través del formulari, al final d’aquesta pàgina ⬇️⬇️
  • 👉🏼 Un cop exhaurides les places es farà una llista d’espera per si hi ha alguna baixa.
  • 👉🏼 Cal ser soci del CEG per participar en aquesta activitat.
  • 👉🏼 És obligatori tenir la llicència federativa i portar tot el material necessari
  • 👉🏼 De forma extraordinària, un no-soci, podrà demanar participar en una Matinal, a tall de prova, una única vegada, per valorar si és el tipus d’activitat que l’hi interessa. Per fer-ho, cal que enviï un correu a ‘tac.aicargecnull@slanitam’.

Anima’t i participa a la sortida!